Arcoma AB: Arcoma tecknar avsiktsförklaring med Solutions For Tomorrow om samarbete på den svenska marknaden

28 februari 2017

PRESSRELEASE

Arcoma har tecknat en avsiktsförklaring om sammarbete med svenska Solutions For Tomorrow med målsättning att inleda ett samarbete med på den svenska marknaden. Syftet är att Arcoma som komplement till de egna stationära röntgensystemen skall kunna erbjuda Solutions For Tomorrows mobila röntgenmaskin.

"Den mobila röntgenmaskinen från Solutions For Tomorrow kompletterar vårt produktutbud och ger oss bland annat möjligheten att delta i upphandlingar där det efterfrågas både konventionella röntgensystem och mobila röntgenmaskiner. Mobil röntgen är intressant för situationer där man inte vill, eller kan, flytta patienten till ett röntgenrum", säger Mikael Högberg VD på Arcoma.

"Detta sammarbete är ett naturligt steg för båda företagen, då våra produkter kompletterar varandra i upphandlingar", säger Mattias Guldstrand VD på Solutions For Tomorrow.

Avtalet, som beräknas vara klart inom en månad, är värt ca 5 MSEK under 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Högberg, VD & koncernchef Telefon: 0470-70 69 85, E-post mikael.hogberg@arcoma.se

För mer information om bolagen besök www.arcoma.se och www.solutionsfortomorrow.se

Denna information är sådan information som Arcoma AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2017 kl. 15.45

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 000 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Avsiktsförklaring Arcoma och Soloutions For Tomorrow