ZetaDisplay: Stärker koncernledningen

Sverige, 2017-03-08 13:39 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay genomför förändringar i koncernledningen. Förändringarna träder i kraft omgående.

Bolagets koncernledning består numera av:

·        Leif Liljebrunn, CEO

·        Paula Hjertberg, CFO

·        Oscar Arp, Deputy CEO & Area Manager Sweden

·        Jens Helin, Area Manager Finland

·        Stein Rognerud, Area Manager Denmark

·        Ola Saeverås, Area Manager Norway

·        Ben Lindgren, Vice President R&D

·        Johanna Webb, Vice President Media

Oscar Arp, Ola Saeverås, Ben Lindgren och Johanna Webb har tillkommit till koncernledningen.

Oscar Arp har tidigare arbetat som affärsområdeschef på Däckia och dessförinnan som försäljningschef på Swereco Group. Han inledde sin karriär på Thule där han arbetade under sju år, som controller och två år som produktchef.

Ola Saeverås är sedan tidigare VD för ProntoTV. Bolaget förvärvades av ZetaDisplay under hösten 2016.

Ben Lindgren hade tidigare rollen som R&D Manager inom ZetaDisplay.

Johanna Webb arbetade tidigare som Director of Projetcs & Media inom ZetaDisplay.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 3 mars 2017 kl.08.55.

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.