Fusion af afdelinger i Investeringsforeningen Sydinvest

Nedenstående meddelelse erstatter meddelelse offentliggjort via Nasdaq Copenhagen den 24. februar 2017 om fusionen mellem afdelingerne Afrika KL og Globale EM-Aktier KL, da tidspunktet for generalforsamlingen er blevet ændret.

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Sydinvest har vedtaget en plan om at fusionere afdeling Afrika KL og afdeling Globale EM-Aktier KL med sidstnævnte som den fortsættende afdeling.

Forslaget om fusion skal behandles på en ekstraordinær generalforsamling, der forventes afholdt den 12. april 2017. Indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling forventes, i overensstemmelse med foreningens vedtægter, udsendt via foreningens hjemmeside og Nasdaq Copenhagen den 15. marts 2017. Det vil fremgå af indkaldelsen, hvordan tilmelding til den ekstraordinære generalforsamling skal ske. Fusionen er betinget af den ekstraordinære generalforsamlings vedtagelse og Finanstilsynets godkendelse.

Bestyrelsens fusionsplaner og fusionsredegørelser, vurderingsmandens erklæringer om kreditorernes stilling og seneste årsrapport fremlægges på foreningens hjemmesider, www.sydinvest.dk. Fremlæggelsen på hjemmesiderne forventes at ske den 10. marts 2017, kl. 14:00. Dokumenterne fremlægges endvidere samtidigt på Syd Fund Management A/S kontor beliggende Peberlyk 4, 6200 Aabenraa.

Aabenraa, den 6. marts 2017

Bestyrelsen for