Selskabsmeddelelse nr. 7 fra 2017 - Orientering til markedet

Nordic Blue Invest A/S (”Selskabet”) har den 30. marts 2017 udsendt selskabsmeddelelse nr. 5 2017, hvor Selskabet bl.a. orienterede om, at Selskabet ikke kunne nå at opfylde samtlige betingelser for opretholdelse af sin notering på NASDAQ Copenhagen inden udløb af den 31. marts 2017, som er den frist NASDAQ Copenhagen har givet Selskabet til at opfylde noteringsbetingelserne, og at NASDAQ Copenhagen har oplyst, at sagens forsatte behandling nu vil blive overdraget til NASDAQ Copenhagens disciplinærkomité, som skal vurdere, om Selskabet kan opretholde sin notering på NASDAQ Copenhagen. Selskabet har endvidere den 3. april 2017 i selskabsmeddelelse nr. 6 2017 oplyst, at Selskabet i forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 5 2017 havde modtaget  en henvendelse fra en investor, som ønskede at indskyde en ny aktivitet i Selskabet og i øvrigt medvirke til at Selskabet fremover opfylder alle noteringsbetingelserne og at parterne havde underskrevet en hensigtserklæring., som skitserer de væsentligste vilkår og betingelser for en aftale, hvoraf den væsentligste betingelse er, at Selskabet kan opretholde sin notering på NASDAQ Copenhagen.

Selskabet sendte den 4. april 2017 en redegørelse til NASDAQ Copenhagen, hvor Selskabet redegjorde nærmere for den påtænkte ny aktivitet og hvorledes Selskabet i øvrigt påtænker at opfylder noteringsbetingelserne. Senere den 4. april 2017 modtog Selskabet en afgørelse fra NASDAQ Copenhagens disciplinærkomité, som har truffet afgørelse om, at Selskabets aktier skal slettes fra handel og officiel notering, med sidste handelsdag den 28. april 2017.

Selskabet er uenig i disciplinærkomitéens afgørelse og det er endvidere Selskabets opfattelse, at disciplinærkomitéen i sin vurdering ikke har forholdt sig til den ny aktivitet, som Selskabet har oplyst om i selskabsmeddelelse nr. 6 2017 og uddybet med oplysningerne i den indsendte redegørelse. Det fremgår af disciplinærkomitéens afgørelse, at den ikke er blevet forelagt de oplysninger, som fremgår af den indsendte redegørelse.

Det er derfor Selskabets opfattelse, at den trufne afgørelse ikke i tilstrækkelig grad tager højde for NASDAQ Copenhagens egne udstederreglers pkt. 2.10, hvor af det fremgår, at ”I henhold til denne bestemmelse er det op til børsen at vurdere, om værdipapiret ikke længere opfylder markedets regler, og om en sletning vil være til væsentlig skade for investorernes interesser og markedets ordentlige funktion. Tvungen sletning er et redskab, som kun anvendes i ekstreme situationer. Sager, som er endt med tvungen sletning, er derfor sjældne. Tvungen sletning sker i situationer, hvor børsen finder, at markedets interesse i en sletning vægter højere end hensynet til de investorer, som har investeret i værdipapiret. Selv i sådanne situationer vil der kun blive truffet beslutning om sletning fra handel, såfremt alle andre alternative løsninger på problemet er udtømte.”

Selskabet er opmærksom på, at den af NASDAQ Copenhagen fastsatte frist til at opfylde noteringsbetingelserne den 31. marts 2017 er overskredet, men efter Selskabets opfattelse, har Selskabet præsenteret en god og holdbar løsning til opfyldelse af noteringsbetingelserne i løbet af kort tid, men at disciplinærkomitéen ikke har tillagt dette tilstrækkelig værdi i sin vurdering af, om ”alle andre alternative løsninger på problemet er udtømte”.

Selskabet overvejer p.t. sin muligheder, herunder at anke disciplinærkomitéens afgørelse og vil udsende ny orientering til markedet, når Selskabet har truffet nærmere beslutning herom.

Hellerup, den 5. april 2017

Kontaktpersoner: