NTR Holding A/S gennemfører kapitalforhøjelse

Selskabsmeddelelse nr. 6 - 2017
København, den 3. maj 2017

Denne meddelelse har alene til formål at give oplysninger og udgør ikke et tilbud om at købe, sælge, udstede eller tegne værdipapirer, og er ikke en opfordring til et tilbud om at købe, sælge, udstede eller tegne værdipapirer. Denne meddelelse og informationerne heri er ikke til offentliggørelse eller videregivelse, hverken direkte eller indirekte, til eller i USA, Australien, Canada, Japan eller Sydafrika. Ej heller vil noget salg af værdipapirer blive gennemført i en jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, opfordring til tilbud eller salg ville være ulovligt uden en registrering i henhold til værdipapirlovgivningen i en sådan jurisdiktion. Dette dokument udgør en meddelelse og er ikke et prospekt i henhold til Direktiv 2003/71/EF med senere ændringer. Emissionen bliver foretaget i henhold til undtagelsesbestemmelserne for offentliggørelse af et prospekt, og der vil således ikke blive offentliggjort et prospekt i forbindelse med emissionen.

NTR Holding A/S gennemfører kapitalforhøjelse
Den rettede emission af 215.033 stk. nye B-aktier a nominelt DKK 20 i NTR Holding A/S ("NTR"), offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 5 - 2017 af dags dato, ("Udbuddet") er blevet fuldtegnet.

Tegningen er sket til kurs DKK 36,5 pr. aktie og er foretaget af et begrænset antal eksisterende aktionærer samt ledelsesmedlemmer i koncernen. Følgende nærtstående parter har tegnet aktier: Olav W. Hansen A/S, bestyrelsesformand Niels Heering, bestyrelsesmedlem Klaus Kjærulff og direktør Ole Mikkelsen.

Bruttoprovenuet af emissionen udgør DKK 7,8 mio., og B-aktiekapitalen forhøjes med DKK 4.300.660 til nominelt DKK 47.307.420, fordelt på 2.365.371 stk. aktier a nominelt DKK 20. De nye B-aktier, der vil blive udstedt i forbindelse med Udbuddet, repræsenterer 9,99% af NTR's registrerede B-aktiekapital før kapitalfor-højelsen og 9,1% efter forhøjelsen.

De nye aktier udstedes i en midlertidig ISIN kode. Den midlertidige ISIN kode vil ikke blive optaget til handel og officiel notering, idet den alene vil blive registreret i VP SECURITIES A/S til brug for tegning af de nye aktier.

Betaling og levering af de nye aktier forventes at ske den 5. maj 2017. Indtil registrering har fået sted, kan kapitalforhøjelsen annulleres, men alene under ekstraordinære omstændigheder.

Nasdaq Copenhagen har bekræftet, at de nye aktier vil blive optaget til handel og officiel notering under den eksisterende ISIN DK0010027671, efter at forhøjelsen af aktiekapitalen er blevet registreret hos Erhvervsstyrelsen.

For yderligere information kontakt:
Niels Heering, bestyrelsesformand, tlf. 33 41 41 10
Ole Mikkelsen, direktør, e-mail: om@ntr.dk, mobil: +45 30 66 96 30