Meddelelse nr. 32/2017: Aktietilbagekøb

Aktietilbagekøbet løber i perioden fra og med d. 1. december 2016 til og med d. 31. maj 2017. I denne periode vil Strategic Investments købe op til maksimal værdi af 5,0 mio. kroner, dog kan der maksimalt købes 7 mio. stk. aktier, i et aktietilbagekøbsprogram efter bestemmelserne i EUs forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, den såkaldte ”Safe Harbour” metode, samt efter bestemmelserne i EUs forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 om markedsmisbrug, den såkaldte ”markedsmisbrugsforordningen”, som værner børsnoterede selskabers bestyrelse og direktion imod overtrædelse af insiderlovgivningen i forbindelse med aktietilbagekøb.

Aktietilbagekøbsprogrammet er nærmere beskrevet i selskabs­meddelelse nr. 77/2016 af d. 1. december 2016.

Følgende transaktioner er foretaget under dette program:

Antal aktier Gennemsnitslig købspris Værdi af programmet i DKK
I alt, seneste meddelelse 3.692.215 1,12 4.145.123
15. maj 2017 20.000 1,37 27.308
16. maj 2017 0 0,00 0
17. maj 2017 20.000 1,38 27.600
18. maj 2017 20.000 1,35 27.004
Total under aktietilbagekøbsprogrammet 3.752.215 1,13 4.227.035

Efter ovennævnte transaktioner ejer Strategic Investments A/S 10.394.078 egne aktier, svarende til 3,38% af selskabets aktiekapital. Det samlede antal aktier i virksomheden er i alt 307.500.000 aktier, inklusive egne aktier.

I overensstemmelse med EUs forordning nr. 596/2014 præsenteres transaktionerne relateret til aktietilbagekøbsprogrammet i detaljeret form i regnearket vedhæftet denne selskabsmeddelelse.

Eventuelle spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til selskabets admini­stre­rende direktør Kim Mikkelsen på telefon +45 38 40 15 51.

Strategic Investments A/S

SI_32_2017_Aktietilbagekøb_190517.pdf StrInv trading data_19.05.2017.xlsx