Midlertidig lukning for handel i en række andelsklasser under Investeringsforeningen Danske Invest Select

Med henvisning til børsmeddelelse af 28. marts 2017 har foreningens bestyrelse besluttet, at der skal oprettes andelsklasser i en række eksisterende afdelinger med henblik på, at foreningens distributører kan overholde lovgivningen vedrørende forbud mod at modtage og beholde formidlingsprovision. Forbuddet træder i kraft den 1. juli 2017.

Som led i implementeringen vil en række eksisterende andelsklasser blive opdelt i to andelsklasser, hvor en er med og en er uden formidlingsprovision. Denne opdeling vil blive foretaget i VP den 6. juni 2017, og de nye andele kan ses på investorernes depoter den 7. juni 2017.

På grund af forberedelserne til opdelingen vil følgende andelsklasser være suspenderet fra torsdag den 1. juni 2017 til og med tirsdag den 6. juni 2017:

ISIN Andelsklasse OMX Identifikation
DK0016057474 Emerging Markets, klasse DKK d DKISEMM
DK0016303936 Euro Investment Grade Corporate Bonds Restricted, klasse DKK d DKIENEICBR
DK0060244408 Global, klasse DKK d DKIENGLO

Yderligere oplysninger kan fås hos Tina Hjort Hetting, Head of Investment Management på telefon 45148012.

DANSKE INVEST
MANAGEMENT A/S