Fortum myy kaasunjakeluverkostonsa Puolassa Infracapitalille

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 26.5.2017 KLO 9.00

Fortum on sopinut puolalaisen kaasunjakeluyhtiön DUON Dystrybucja S.A.:n koko osakekannan myymisestä Infracapitalille. Infracapital on M&G Investmentsiin kuuluva infrastruktuuri-investointeihin keskittyvä rahastoyhtiö. Fortum optimoi toimintojaan jatkuvasti ja on päättänyt myydä kaasunjakeluverkoston, joka ei kuulu yhtiön ydinstrategiaan.

DUON Dystrybucja S.A. toimii Puolassa verkkokaasun ja nesteytetyn maakaasun jakeluyhtiönä. Fortum hankki yhtiön vuonna 2016 (julkaistu 8.1.2016) osana sähkön- ja kaasunmyyntiyhtiö DUONin yritysostoa (nykyisin Fortum Markets Polska S.A.).

Kaupan toteutuminen edellyttää viranomaishyväksyntää sekä tavanomaisten kaupan ehtojen täyttymisen. Fortum arvioi, että kauppa saadaan päätökseen vuoden 2017 kolmannella vuosineljänneksellä. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. Kaupalla odotetaan olevan vähäinen positiivinen vaikutus Fortumin tulokseen.

Fortum Oyj

Sophie Jolly, johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Lisätietoja:
Sijoittajasuhteet ja talousviestintä, Sophie Jolly, puh. 010 453 2552, Rauno Tiihonen, puh. 010 453 6150, Måns Holmberg 044 518 1518, Pirjo Lifländer 040 643 3317 ja
investors@fortum.com

Jakelu:

www.fortum.com/fi

Fortum
Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi