Ponssen tietojärjestelmäkehityksen uusitut toimitilat käyttöön

Vieremä, Finland, 2017-06-13 13:13 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
Ponssen tietojärjestelmäosaaminen on keskittynyt Kajaaniin. Kajaanin toimitilat uusittiin täysin vastaamaan nykyaikaisen tuotekehityksen ja testauksen tarpeita. Avajaisia vietettiin tänään tiistaina.

Kajaanissa työskentelee 51 henkilöä tietojärjestelmien tuotekehityksessä ja testauksessa. Samoissa tiloissa toimii myös seitsemän huollon- ja varaosien ammattilaista huolehtimassa alueen metsäkoneyrittäjien palveluista.

- PONSSE-metsäkoneen äly kehitetään Kajaanissa. Tietojärjestelmien tuotekehityksessämme on huippuosaamista ja erinomainen kehitystahti, joten tilojen nykyaikaistaminen osuu oikeaan hetkeen, Ponssen hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgrén kertoi avajaisissa.

Ponsse on valmistanut ja kehittänyt itse PONSSE-tietojärjestelmätuotteet vuodesta 1986 alkaen. Tietojärjestelmien tuoteperhe kattaa kaiken metsäkoneiden koneenohjaukseen liittyvistä ohjelmistoista aina loppukäyttäjän mobiilisovelluksiin ja PC-tietokoneisiin saakka. Nykyaikaisen metsäkoneen ohjaamiseen tarvitaan yli 100 erillistä ohjelmaa ja jokainen metsäkone sisältää 3-7 koneenohjaustietokonetta. Osaaminen on keskittynyt Kajaanin toimipisteellemme jo 30 vuoden ajan.

Ponssen toiminta alkoi Kajaanissa 1987, kun yhtiö osti 50 % osuuden Kajaanin Automatiikasta. Samana vuonna Ponsse toi markkinoille jo ensimmäisen PONSSE-harvesterin ja PONSSE-tietojärjestelmätuotteet. Tiedonsiirto suoraan PONSSE-metsäkoneista metsäyhtiön konttorille oli arkipäivää jo puoli vuosikymmentä myöhemmin.

Tänä päivänä Kajaanissa kehitetään metsäkoneiden tietojärjestelmien tulevaisuutta. Viimeisimpiä tuotekehitysprojekteja ovat olleet Ponssen tuoteperheen lippulaivan, PONSSE Scorpion -harvesterin edistykselliset levelointiratkaisut ja ActiveFrame-vakautusratkaisu metsäkoneohjaamoille. Jo yksin Scorpionissa on 2,2 miljoonaa koodiriviä ohjaamassa maailman edistyksellisintä harvesteria. Tietojärjestelmien merkitys koneen tuottavuudessa ja ergonomiassa on ratkaiseva.

Vieremä, 13. kesäkuuta 2017
PONSSE OYJ

Lisätietoja:
Juha Kemppainen, suunnittelupäällikkö, ohjelmistot, puh. 040 357 7400, juha.kemppainen@ponsse.com

KUVIA: