Prospektopdatering

Ny omkostningsstruktur giver lavere ÅOP

I forbindelse med implementering af MiFid II i Danmark har bestyrelsen valgt at oprette andelsklasser i afdeling Globale Aktier KL (to) og afdeling Asien KL (én) med henblik på at understøtte samarbejdspartneres brug af disse i rådgivningsaftaler og porteføljeplejeordninger.

I forlængelse heraf har foreningens bestyrelse valgt at omlægge omkostningsstrukturen. Dette indebærer, at den hidtidige tegningsprovision bortfalder, de forventede handelsomkostninger reduceres, mens betalingerne for administration, investeringsrådgivning og formidling tilpasses den nye MiFid II-struktur og strømlignes på tværs af foreningens produktudbud. Resultatet er, at omkostningerne målt på ÅOP falder i alle afdelinger. Det typiske fald er 0,1% årligt. I samme omgang sænkes emissionstillæg og indløsningsfradrag i afdelingerne med typisk 0,1%.

Opdaterede prospekter i Investeringsforeningen C WorldWide

Som konsekvenser af disse ændringer offentliggør Investeringsforeningen C WorldWide i dag opdaterede prospekter for foreningens syv afdelinger, som er gældende fra den 29. juni 2017. Disse prospekter kan findes på foreningens hjemmeside www.cww.dk. Beskrivelse af vedtægtsændringerne kan ses i vedlagte pdf-dokument.

Investeringsforeningen C WorldWide

Tim Kristiansen