Raute Oyj:n maksuton osakeanti yhtiölle itselleen

Lahti, 2017-09-25 14:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 25.9.2017 klo 15.30

RAUTE OYJ:N MAKSUTON OSAKEANTI YHTIÖLLE ITSELLEEN

Raute Oyj:n hallitus on 28.3.2017 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen myöntämän
valtuutuksen nojalla päättänyt osakeyhtiölain 9 luvun 20 §:n mukaisesta 8.913 uuden A-sarjan osakkeen maksuttomasta osakeannista yhtiölle itselleen. Osakkeet ovat samaa lajia kuin yhtiön muut A-sarjan osakkeet ja ne tuottavat niiden rekisteröinnistä alkaen samat osakeoikeudet kuin yhtiön vanhat A-sarjan osakkeet.

Osakeannin jälkeen yhtiön A-sarjan osakkeiden kokonaismäärä nousee 3.239.174 kappaleesta 3.248.087 kappaleeseen, joista 8.913 kappaletta on yhtiön hallussa omina osakkeina. Osakkeiden kokonaismäärä nousee 4.230.335 kappaleesta 4.239.248 kappaleeseen.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 31.10.2017 mennessä, jonka jälkeen yhtiö hakee viipymättä osakkeiden ottamista julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla.

Yhtiö toteuttaa osakeannin itselleen, jotta sillä on hallussaan omia osakkeita käytettäväksi osakeohjelman 2016 – 2018 mukaisten osakepalkkioiden suorittamiseen. Kyseinen osakeohjelma on osa yhtiön osakepohjaista kannustinjärjestelmää, josta yhtiö tiedotti 12.2.2014. Kyseiset osakepalkkiot suoritetaan viimeistään keväällä 2018.

RAUTE OYJ

LISÄTIETOJA:
Talousjohtaja Arja Hakala, Raute Oyj, matkapuhelin 0400 710 387.
Mahdolliset soittopyynnöt Arja Hakalalle: konsernijohdon assistentti Eija Salminen, puh. 050 380 1517

JAKELU:
Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2016 oli 113,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2016 lopussa oli 643. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.