Hoylu AB: Hoylu lanserar ett nytt produktpaket med LG:s 4K Ultra HD touchskärmar

Hoylu och LG Electronics USA Business Solutions har lanserat en unik 4K touchskärm utformad för den nordamerikanska företagsmarknaden. Paketet innehåller programvaran Hoylu Inspiration Suite och nya LG touchskärmar, tillgängliga i flera utföranden. Kunderna kan både använda en skärm fristående och samarbeta i realtid på flera enheter med hjälp av Hoylus Anytime Collaboration-teknik.

Malmö den 2 oktober 2017, Hoylus Anytime Collaboration ger användarna en oändlig arbetsyta för att arbeta med idéer, brainstorming, process- och teamplanering eller enkla skisser tillsammans med team som kan befinna sig var som helst i världen. Levande arbetsytor gör det möjligt att alltid komma åt och arbeta med företagets samlade kunskap, och informationen kan enkelt föras över mellan större skärmar och personliga enheter, vilket ger verklig arbetsfrihet. Kunder kan snabbt dra in innehåll från olika källor och använda systemet med olika standardapplikationer och filtyper.

LG:s nya touchskärmar finns som 86- och 75-tums 4K Ultra HD-skärmar och 65- och 55-tums 2K 1080p Full HD-skärmar. De ger alla upp till 40-punkters multi-touch-interaktion med P-Cap-teknologi. Skärmarna är certifierade för Hoylu Inspiration Suite och levereras färdiga för användning med alla nödvändiga komponenter för att komma igång och underlätta samarbete i en mängd olika branscher. Hoylu Inspiration Suite finns tillgänglig nu tillsammans med de definierade LG-skärmarna.

"Att arbeta tillsammans med en ledare inom kommersiella bildskärmar som LG ger kunderna ett enkelt sätt att uppleva allt som Hoylu Inspiration Suite har att erbjuda med en högkvalitativ användarupplevelse på LG:s touchskärmar," säger Hoylus VD Stein Revelsby. "Denna produktpaketering möter det ökande kundbehovet av integrerade 4K UHD-upplevelser. "

"Pekskärmsteknologin skapar större intresse för stora kommersiella bildskärmar med 4K UHD, och Hoylu Inspiration Suite och Anytime Collaboration-lösningen erbjuder flexibilitet och kreativitet för företagskunder som söker en engagerande, interaktiv upplevelse på LG:s avancerade bildskärmar", säger Kimun Paik, senior vice president, LG Electronics USA Business Solutions.

För mer information, kontakta:
Stein Revelsby, VD Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com

Karl Wiersholm, CFO Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

Hoylu AB
Hoylu levererar lösningar för presentationer, idéskapande och samarbete, med fokus på användarupplevelsen. Hoylu inriktar sig främst på företagslösningar för kreativt samarbete, kombinerat med displayer och teknologier för intuitiv input. Detta inkluderar även Internet of Things och teknologier för att förenkla samarbete mellan olika geografiska platser, för att förenkla arbetsprocesser och uppnå högre effektivitet och kreativitet. För mer information, besök: www.hoylu.com eller www.introduce.se/foretag/hoylu

Kortnamn: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Stockholm

Certified Adviser: Remium Nordic AB +46(0)84543200

Publicering

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2 oktober 2017, kl 08.30.