Hoylu AB: Hoylu och Wipple levererar mjukvara och tjänster till SNCF som en del av ett digitalt utvecklingsprojekt för Frankrikes nationella järnvägar

Hoylu, som erbjuder mjukvara till företag, har tillsammans med en partner inom digital omvandling, Wipple, valts som en del av en gruppansträngning för att modernisera SNCF:s industriella tekniska centrum. SNCF har arbetat för att uppdatera mjukvara och processer för dagens digitala värld och för att bli en sann framtidsfabrik.

Hoylu och Wipple meddelar idag att de arbetar tillsammans med SNCF för att erbjuda nya, banbrytande samarbetssätt och upplevelser för Frankrikes dominerande järnvägssystem. Systemet har nyligen utvidgats från den ursprungliga installationen och förväntas fortsätta att växa, allteftersom SNCF utökar sin digitala omvandling.

SNCF representerar Frankrikes nationella statliga järnvägsbolag och hanterar järnvägstrafiken i Frankrike och Furstendömet Monaco. SNCF driver landets nationella järnvägstjänster, däribland Frankrikes höghastighetståg TGV. Funktionerna omfattar drift av järnvägstjänster för passagerare och frakt samt underhåll och signalering av järnvägsinfrastruktur.

Hoylu Software Suite används tillsammans med flera interaktiva väggar av utvecklings- och ingenjörsteamen på SNCF för att arbeta med brainstorming och idéskapande. Eftersom teamen kan generera specifikationer inom Hoylus programvara, och arbetsdokumenten är lätta att dela så att alla i teamet alltid har tillgång till dem, sparar de många arbetstimmar och slipper dubbelarbete.

"Jag sparar mycket tid eftersom jag kan exportera mina skisser och dela dem. Det blir inget merarbete, säger Gabriel Massif, affärsledare på SNCF. "Hoylu ger oss möjlighet att brainstorma och skapa på ett friare sätt. Det öppnar upp vår kreativitet och tänkande. Faktum är att när vi står upp och arbetar, är det något nytt och magiskt; det ökar kreativiteten och brainstorming. Det är bättre än att vara begränsad till ett rum. "

"Vi är glada och stolta över SNCF:s val av Hoylus programvara för att modernisera och omvandla sina sätt att samarbeta," säger Hoylus VD Stein Revelsby. "Det är spännande att erbjuda programvara som inte bara uppmuntrar till kreativitet och brainstorming, men också ger fullständig frihet och flexibilitet för att förbättra kommunikationen och spara tid."

För mer information, kontakta:

Stein Revelsby, VD Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com

Karl Wiersholm, CFO Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

Om SNCF
SNCF är Frankrikes statliga järnvägsbolag och förvaltar järnvägstrafiken i Frankrike och Furstendömet Monaco. SNCF sysselsätter mer än 180 000 personer i 120 länder runt om i världen. Järnvägsnätet består av cirka 32 000 km spår med över 14 000 tåg dagligen. SNCF:s huvudkontor ligger på 2, Place Aux Étoiles, 93200 Saint Denis. SNCF är också erkänt som ledande inom miljösmart resande med ett åtagande att bli världens första operatör som erbjuder kolneutrala resor utan extra kostnad för resenären.

Om Wipple
Wipple skapar samarbetsplatser som hjälper dig att skapa, hantera och sälja mer effektivt. Wipple kombinerar den bästa tekniken och mjukvaran för varje kund och hanterar hela projektet från början till leverans, och löpande. För mer information: www.wipple.fr

Om Hoylu AB
Hoylu levererar lösningar för presentationer, idéskapande och samarbete, med fokus på användarupplevelsen. Hoylu inriktar sig främst på företagslösningar för kreativt samarbete, kombinerat med displayer och teknologier för intuitiv input. Detta inkluderar även Internet of Things och teknologier för att förenkla samarbete mellan olika geografiska platser, för att förenkla arbetsprocesser och uppnå högre effektivitet och kreativitet. För mer information, besök: www.hoylu.com eller www.introduce.se/foretag/hoylu

Kortnamn: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Stockholm

Certified Adviser: Remium Nordic AB +46(0)84543200

Publicering

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2017, kl 08.30.