Delårsrapport 30. september 2017

Omsætningen udgjorde 956,1 mio.kr. mod 1.010,6 mio.kr. i samme periode sidste år.

Primært resultat udgjorde 97,7 mio.kr. mod 151,8 mio.kr. i samme periode sidste år og udviklingen kan primært tilskrives F.C. Københavns deltagelse i UEFA’s klubturneringer, fitness dk og særlige poster.

I 2016 deltog F.C. København i gruppespillet i UEFA Champions League. I 2017 spillede holdet i foråret i UEFA Europa League mod PFC Ludogorets og AFC Ajax og deltager i efteråret i gruppespillet i UEFA Europa League. Hertil kommer resultat af transferaktiviteter, der udgjorde 34,4 mio.kr. mod 2,6 mio.kr. i samme periode sidste år, primært som følge af højere avance fra salg af kontraktrettigheder.

I fitness dk har lukning af urentable centre medført færre aktive medlemmer og nedskrivninger på materielle anlægsaktiver (5 mio.kr.).

PARKEN Sport & Entertainment A/S blev den 23. marts 2017 idømt en bøde på 13,0 mio.kr. og skal herudover betale omkostninger (selskabsmeddelelse 05 / 2017). Bøden og omkostningerne er i resultatopgørelsen medtaget under særlige poster med 14,2 mio.kr.

Resultat før skat udgjorde 62,1 mio.kr. (1.-3. kvartal 2016: 114,0 mio.kr.).

PARKEN Sport & Entertainment A/S fastholder forventningerne for 2017. En omsætning på ca. 1.235 til 1.255 mio.kr. og et resultat før skat på 40 til 55 mio.kr.

12-2017 Delårsrapport 3Q2017.pdf