Börshandlade produkter som emitterats av SEB flyttas från Nasdaqs reglerade marknad i Stockholm till First North Multilateral Trading Facilities

Nasdaq Nordic har beslutat att flytta marknadssegmentet för vissa börshandlade produkter från INET reglerad marknad i Stockholm till First North multilaterala handelsplattformar (MTF) som drivs av Nasdaq. Baserat på detta ska vissa börshandlade produkter utgivna av Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), såsom Certifikat och Mini Futures, flyttats till First North MTFs.

Viktig information och datum:

• Handel med Certifikat och Mini Futures kommer att flyttas från en reglerad marknad till en multilateral handelsplattform. Investerare med restriktioner för att inneha certifikat som inte är noterade på en reglerad marknad bör vara medvetna om huruvida man ska agera på grund av detta.
  • Som tidigare kan du handla Certifikat och Mini Futures via SEB, din rådgivare eller din börsmäklare.
  • Instrumenten i fråga* flyttas på kvällen den 30 november 2017 och överföringen kommer att ske den 1 december 2017.
  • Handel på First North MTF börjar vid normal aktieöppning den 1 december 2017.
  • Handel med Certifikat och Mini Futures kan påverkas i samband med flytten.

Ytterligare information finns i Nasdaq Nordiska tillkännagivanden från och med 15 september 2017, 5 oktober 2017, 13 oktober 2017 och 31 oktober 2017 som finns här.

Vid frågor kan SEB kontaktas på SDCertifikat@seb.se.

• Följande instrument utgivna av Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) kommer att ingå i flytten: Certifikat och Mini Futures.