Cargotecin Hanna-Maria Heikkinen palkittiin parhaana sijoittajasuhdejohtajana Suomessa

CARGOTEC CORPORATION, LEHDISTÖTIEDOTE, 30. MARRASKUUTA KLO 12.30

Cargotecin sijoittajasuhdejohtaja Hanna-Maria Heikkinen palkittiin parhaana sijoittajasuhdejohtajana (IRO) Suomessa Regin tekemässä vuosittaisessa sijoittajasuhdetutkimuksessa. Samalla Cargotec arvostettiin kolmanneksi parhaaksi yhtiöksi Suomessa. Regin tutkimus on toteutettu 20 vuoden ajan, ja Cargotec oli nyt ensimmäistä kertaa parhaimpien joukossa.

"On ilahduttavaa, että viimeisen vuoden aikana tekemämme ponnistukset saavat tunnustusta. Pääomamarkkinapäivän lisäksi sijoittajasuhdetoimintomme on järjestänyt sijoittajille ja analyytikoille useita muita tapahtumia, kuten ohjelmistopäivän, MacGregorin ja Hiabin sijoittajapäivät sekä vierailut Shanghain tuotantolaitokselle ja London Gatewayn satamaan. Olemme myös julkaisseet IR-blogin ja IR-videogallerian", sanoo Hanna-Maria Heikkinen.

"Haluan kiittää kaikkia, jotka ovat tukeneet työtämme ja olleet mukana järjestämässä tapahtumia ja muita IR-aktiviteettejamme. Paras osa tätä työtä on juuri yhteistyö osaavien ja ahkerien ammattilaisten kanssa, joihin lukeutuvat analyytikot, sijoittajat, ja kollegamme Cargotecissa. Sijoittajasuhteet on joukkuelaji, eikä tämä saavutus olisi ollut mahdollinen ilman kaikkien panosta".

Regi on tukholmalainen riippumaton tutkimus- ja analyysikonsulttiyritys, joka on erikoistunut mm. sijoittajasuhteisiin ja konserniviestintään. Regin tutkimuksessa analyytikot arvioivat pohjoismaisten yritysten talousviestintää eri kriteerien kautta. www.regi.se

Lisätietoja:
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi