Salg af obligationer til finansiering af lån med renteloft

11. december 2017
Meddelelse nr. 119/2017

Salg af obligationer til finansiering af lån med renteloft

BRFkredit vil torsdag den 14. december 2017 sælge variabelt forrentede obligationer (SDO) med renteloft til finansiering af fælles fundede lån med renteloft.

Obligationerne sælges med henblik på afregning med valør den 2. januar 2018, men en tidligere valørdato kan aftales.

Obligationsudbuddet vil blive gennemført over Bloombergs auktionssystem, og offentliggørelse af handelsinformation vil ske via NASDAQ Copenhagen.

Obligationssalget vil foregå ved en enkeltstående auktion med skæringstidspunkt kl. 10:00. Obligationerne udbydes og afregnes til kurs 100. På basis af udbudskursen bydes der på et rentetillæg/-fradrag, der anvendes ved den løbende kuponfastsættelse. Det vil være muligt at afgive bud i hele basispunkter.

Følgende særligt dækket obligation (SDO) udbydes:

ISIN Navn Forventet nominel mængde
DK0009393829  324.E.Cb3 2021 RF DKK 2,5 mia.

Øvrige vilkår for de udbudte obligationer er opsummeret i bilag til denne meddelelse. Endelige obligationsvilkår offentliggøres i en separat meddelelse.

BRFkredits løbende salg af obligationer i forbindelse med udstedelse af nye lån, køb af obligationer til indfrielse af eksisterende lån samt opkøb til placering af fondsmidler m.v. kan foregå sideløbende med det anførte salg.

Såfremt det viser sig ikke at være teknisk muligt at gennemføre auktionen, vil nærmere information om den praktiske gennemførelse tilgå markedet via en selskabsmeddelelse.

BRFkredit er ikke forpligtet til at sælge det annoncerede udbudte beløb, og kan frem til auktionstidspunktet ligeledes udskyde, ændre eller aflyse den planlagte auktion.

Spørgsmål vedrørende obligationssalget kan rettes til:

• Afdelingsdirektør André Hauberg på telefon 45 26 29 18
  • Director, Group Mortgage Funding, Anders Lund Hansen på telefon 45 26 22 80

BRFkredit a/s

Lars Waalen Sandberg

Direktør

Bilag: Obligationsvilkår

Tabellen herunder opsummerer obligationsvilkår for de udbudte obligationer. Obligationernes endelige vilkår offentliggøres i en særskilt meddelelse.

ISIN DK0009393829
Navn 324.E.Cb3 2021 RF
Rentetillæg Fastsættes på auktion, hvor der kan bydes på rentetillægget (S) med to decimalers nøjagtighed (dvs. i hele basis point).
Udløb 1. juli 2021
Valuta DKK
Årlige terminer 4
Type SDO
Kapitalcenter E
Rating (S&P) AAA
Rentefastsættelse Kvartalsvist.
Grundlagsrente CIBOR 3M
Fixingperiode 4. sidste bankdag før kuponperiode
Rentesats Min(CIBOR 3M , 1,5% ) + S
Renteloft 1,5 % + S. Dvs. renteloftet er sammensat af et loft på 1,5% over 3 måneders CIBOR rentesatsen og rentetillægget på obligationerne, som fastsættes på auktion
Rentegulv Nej
Negativ rente Likviditetsmodel
Afrunding Rentesatsen p.a. afrundes til 2 decimaler
Tilbagebetaling Stående, dog udtrækning ved negativ kuponrente.
Rentesatsens gyldigheds-periode Fra og med, og til og uden første kalenderdag i kvartalerne
Afsætningstrigger Ja
Rentetrigger Nej