RTX afholder ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 27. februar 2018

Vedlagt fremsendes indkaldelse til RTX’s ekstraordinære generalforsamling, som afholdes tirsdag den 27. februar 2018 kl. 14.00 på selskabets adresse Strømmen 6, Nørresundby. Den ekstraordinære generalforsamling afholdes til endelig vedtagelse af visse af de på selskabets ordinære generalforsamling den 25. januar 2018 vedtagne forslag.

RTX A/S

Peter Røpke

Spørgsmål og yderligere oplysninger:
Peter Røpke, CEO, tlf. 96 32 23 00
RTX’s hjemmeside: www.rtx.dk

Ekstraordinær generalforsamling

afholdes tirsdag den 27. februar 2018 kl. 14.00
på selskabets adresse Strømmen 6, 9400 Nørresundby

Dagsorden for generalforsamlingen er følgende:

1.    Endelig vedtagelse af det på den ordinære generalforsamling den 25. januar 2018 vedtagne forslag om, at selskabets aktiekapital nedsættes med et beløb på nominelt DKK 1.000.000 fra DKK 45.714.190 til DKK 44.714.190 ved annullering af 200.000 egne aktier, som selskabet har opkøbt som led i sit aktietilbagekøbsprogram og at vedtægternes punkt 4.1 i konsekvens heraf ændres.

Bestyrelsen foreslår, at selskabets aktiekapital nedsættes med et beløb på nominelt DKK 1.000.000 fra DKK 45.714.190 til DKK 44.714.190 ved annullering af 200.000 egne aktier, som selskabet har opkøbt som led i sit aktietilbagekøbsprogram og at vedtægternes punkt 4.1 i konsekvens heraf ændres til følgende:

”Selskabets aktiekapital udgør DKK 44.714.190 fordelt på aktier à DKK 5 eller multipla heraf.”

2.    Endelig vedtagelse af det på den ordinære generalforsamling den 25. januar 2018 vedtagne forslag om ændring af selskabets tegningsregel og at vedtægternes punkt 14.1 i konsekvens heraf ændres.

Bestyrelsen foreslår, at vedtægternes 14.1 ændres til følgende:

”Selskabet tegnes af to direktører i forening eller en direktør i forening med et bestyrelsesmedlem eller af 5 medlemmer af bestyrelsen i forening eller af den samlede bestyrelse”.

3.    Endelig vedtagelse af det på den ordinære generalforsamling den 25. januar 2018 vedtagne forslag  om bemyndigelse til advokat Henrik Møgelmose.

Bestyrelsen foreslår, at advokat Henrik Møgelmose bemyndiges til at anmelde det på generalforsamlingen vedtagne til Erhvervsstyrelsen og til i forbindelse hermed at foretage sådanne ændringer i og tilføjelser til det vedtagne og selskabets vedtægter, som Erhvervsstyrelsen måtte kræve for at registrere det på generalforsamlingen vedtagne.

Selskabskapital
Selskabskapitalen er på DKK 45.714.190 og består kun af én aktieklasse. Selskabskapitalen er fordelt på aktier á DKK 5. Hvert aktiebeløb på DKK 5 giver én stemme.

Dagsorden og dokumenter
Indkaldelsen, dagsordenen og de fuldstændige forslag vil senest onsdag den 31. januar 2018 være tilgængelig på selskabets hjemmeside www.rtx.dk samt tillige blive udsendt til de aktionærer, der har fremsat begæring herom. De for generalforsamlingen nødvendige oplysninger og dokumenter vil ligeledes fra samme dato være tilgængelige på selskabets hjemmeside www.rtx.dk.

Vedtagelseskrav
Vedtagelse af forslagene under dagsordenens punkterne 1 - 3 kan uden hensyntagen til størrelsen af den repræsenterede selskabskapital vedtages af et sådant kvalificeret flertal, som kræves ifølge selskabsloven, jf. vedtægternes punkt 10.4.

Aktionærernes ret til at give møde og afgive stemme på generalforsamlingen
En aktionærs ret til at deltage i og afgive stemme på generalforsamlingen fastsættes i forhold til de aktier, som aktionæren ejer på registreringsdatoen, som er tirsdag den 20. februar 2018. Adgang til generalforsamlingen er betinget af, at aktionæren senest fredag den 23. februar 2018 har løst adgangskort for sig selv og sin eventuelle rådgiver. Adgangskort udstedes til den, som ifølge ejerbogen er noteret som aktionær på registreringsdatoen eller som selskabet pr. registreringsdatoen har modtaget behørig meddelelse fra med henblik på indførsel i ejerbogen.

Adgangskort med stemmesedler rekvireres hos VP Investor Services A/S på tlf. 43 58 88 91 senest fredag den 23. februar 2018 kl. 23.59. Adgangskort med stemmesedler kan tillige rekvireres på VP Investor Services A/S’ hjemmeside www.vp.dk/gf eller RTX’s hjemmeside www.rtx.dk senest fredag den 23. februar 2018 kl. 23.59.

Stemmeberettigede aktionærer, der er forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan afgive fuldmagt. Fuldmagtsblanket findes på www.rtx.dk eller kan rekvireres ved henvendelse til VP Investor Services A/S på tlf. 43 58 88 91. Afgivelse af fuldmagt kan ske ved fremsendelse af fuldmagtsblanketten i udfyldt og underskrevet stand pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk eller til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S eller til RTX A/S via e-mail til ir@rtx.dk eller med post til RTX A/S, att. ”Investor Relations”, Strømmen 6, 9400 Nørresundby. Fuldmagten skal være RTX A/S eller VP Investor Services A/S i hænde senest fredag den 23. februar 2018 kl. 23.59.

Stemmeberettigede aktionærer, der er forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan afgive brevstemme. Brevstemmeblanket findes på www.rtx.dk eller kan rekvireres ved henvendelse til VP Investor Services A/S på tlf. 43 58 88 91. Brevstemmer skal fremsendes til RTX A/S via e-mail til ir@rtx.dk eller med post til RTX A/S, att. ”Investor Relations”, Strømmen 6, 9400 Nørresundby, og skal være RTX A/S i hænde senest mandag den 26. februar 2018 kl. 23.59.

På generalforsamlingen vil bestyrelsen besvare spørgsmål fra aktionærerne om forhold af betydning for bedømmelsen af spørgsmål til behandling på generalforsamlingen. Eventuelle spørgsmål kan forud for generalforsamlingen fremsendes til bestyrelsen via e-mail til ir@rtx.dk eller med post til RTX A/S, Att. ”Investor Relations”, Strømmen 6, 9400 Nørresundby.

Nørresundby, den 31. januar 2018

RTX A/S