Agillic A/S: Agillic offentliggør virksomhedsbeskrivelse for børsintroduktion i København

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, DISTRIBUERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN.

Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Agillic A/S ("Agillic" eller "Selskabet"), medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Selskabet har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North Denmark. Virksomhedsbeskrivelsen er tilgængeligt på Selskabets hjemmeside.

Selskabsmeddelelse nr. 1-2018
København, 1. marts 2018

Agillic offentliggør virksomhedsbeskrivelse for børsintroduktion i København

Agillic A/S ("Agillic" eller "Selskabet"), sælger egenudviklet next-gen cloudbaseret marketing automation software på abonnementsbasis. Selskabet offentliggør i dag sin virksomhedsbeskrivelse for udbud af nye aktier, i forbindelse med deres børsintroduktion på Nasdaq First North Denmark. Dette er en notering til vækst og provenuet skal sikre Agillic kapital til international ekspansion via investering i en styrket salgsorganisation, produktudvikling, R&D og målrettede marketingaktiviteter.

Agillic’s platform gør kundernes marketingafdelinger i stand til at kommunikere personaliseret til alle sine kunder, også når der kommunikeres til tusinder af kunder på samme tid. Kernen i Agillic’s tilbud til sine kunder, er netop at ramme kunden med relevant personaliseret kommunikation, så de modtager det rigtige budskab, på det optimale tidspunkt upåagtet om det leveres via sms, e-mail, i butik eller andetsteds. Det eliminerer spam og sikrer relevant effektiv kommunikation, med høje konverteringsrater til salg som følge.

Baggrund for børsintroduktion – udvikling af AI-kompetencer

Agillic udbyder mellem 850.000 stk. og 973.684 stk. nye aktier til en udbudskurs på 38 kr. pr. aktie. Heraf er 387.040 stk. aktier forhåndstegnet. Udbuddet vil give et bruttoprovenu på 32,3-37 mio. kr., som skal understøtte Agillic’s vækststrategi.

Selskabet planlægger at investere i geografisk ekspansion, hvor primært Storbritannien, sekundært Norden, skal tilføres ressourcer. På længere sigt er målsætningen at opnå en væsentlig markedsandel på andre europæiske markeder samt i USA og Asien.

Agillic vil via provenuet investere i både teknologi og kompetencer, der muliggør yderligere udvikling af modeller og komponenter der anvender kunstig intelligens(AI), idet ledelsen vurderer, at dette vil være et afgørende konkurrenceparameter i fremtidens marked for marketing automation software.

Agillic vil endvidere investere i R&D og teknologi, som vil sikre at Agillic er med i kapløbet om at udvikle og implementere af de nyeste teknologier inden for datahåndtering og cloud, for at cementere sin ledende position på markedet for marketing automation software.

International ekspansion

Agillic’s salgsstrategi hviler på såvel direkte salg, som salg gennem partnere. Fundamentet for begge salgskanaler er en strategi om fortsat at indtage positionen som ”ledende ekspert” inden for marketing automation, og især omni-channel markedsføring. Det er Agillic’s plan at bygge videre på- og styrke denne strategi.

Med baggrund i den stærke position, Agillic har i markedet, og den beskrevne salgsstrategi, ønsker ledelsen i de kommende år at udbygge Selskabets position til ikke blot en nordisk, men også en europæisk positionering, der kan fungere som springbræt til yderligere international ekspansion.

Attraktiv forretningsmodel

Agillic genererer omsætning baseret på salg af adgang til Agillic’s platform, på en abonnementsbaseret afregningsmodel. 91 procent af Agillic’s omsætning i 2017 er løbende abonnementsomsætning. Kunderne indgår kontrakter med bindingsperioder på 1, 2 eller 3 år, som afregnes via forudbetaling.

Resultater og forventninger

Selskabet har realiseret markant vækst i abonnementsomsætningen de seneste 2 år, med henholdsvis 69 procent vækst i 2016 og 60 procent vækst i 2017. Den abonnementsbaserede model kaldes Annual Recurring Revenue (ARR), hvilket illustrerer den forventede tilbagevendende årlige omsætning. Den realiserede ARR var 33,332 mio. kr. per 31. januar 2018.

Selskabet forventer også i fremtiden at realisere en betydelig vækst i ARR og har som langsigtet målsætning at realisere minimum 100 mio. kr. i ARR i 2020.

Det strategiske fokus for Selskabet de næste 3 år er således at fokusere på vækst i omsætning snarere end i kortsigtet lønsomhed. Agillic forventer at være profitabel fra 2020, medmindre Selskabet på det tidspunkt vælger at investere i yderligere vækstinitiativer.

Ledelsens forventning for regnskabsåret 2018 er at øge ARR med 40-50%, svarende til at ARR vokser til mellem 46 mio. kr. og 50 mio. kr. per den 31. december 2018, og at Selskabet realiserer en omsætning på mellem 47 mio. kr. og 53 mio. kr. i regnskabsåret 2018 og en EBITDA på mellem -5 mio. kr. og -10 mio. kr.

Marked i eksplosiv vækst

Agillic opererer i markedet for marketing automation software og digital marketing-teknologi. Dette marked er i kraftig vækst og forventes i 2022 at blive fordoblet så det udgøre USD 75 mia. Markedet er præget af intensiv konkurrence med både store konkurrenter, som for eksempel Adobe og Salesforce.com, men også mindre lokale og nye konkurrenter. Agillic har på trods af konkurrencen fra sådanne store konkurrenter, formået at vinde 30 ud af de seneste 35 tilbud, som er givet til potentielle kunder.

Udbuddet af nye aktier

Agillic udbyder mellem 850.000 stk. og 973.684 stk. nye aktier til en kurs på 38 kr. pr. aktie à nominelt 0,10 kr. Det endelige antal aktier bestemmes via book building. Udbuddet er ikke garanteret, men 63 investorer har afgivet bindende forhåndstilsagn om i alt at tegne 387.040 stk. aktier, som svarer til ca. 39% af det højeste antal udbudte aktier. Selskabets bestyrelse, ledelse, ansatte og eksisterende aktionærer har afgivet bindende forhåndstilsagn om at tegne i alt 72.770 aktier.

Hvis ikke der findes købere til mindst 850.000 stk. udbudte aktier, vil udbuddet ikke blive gennemført.

Baseret på udbudskursen ventes Agillic’s markedsværdi at blive mellem 312,3 mio. kr. og 317,0 mio. kr. efter udbuddet.

Udbudsperioden løber fra 5. marts 2018 kl 00:01 til 16. juni 2018 kl. 23:59 CET. Udbuddet kan lukkes før, dog tidligst 12. marts 2018 kl. 23:59. Ordrer skal afgives til investors eget pengeinstitut eller gennem Nordnet.

Resultatet af udbuddet og det endelige antal udbudte aktier offentliggøres den 19. marts 2018. Første handelsdag på Nasdaq First North i København for Selskabets aktier, forventes at blive den 22. marts 2018. Aktierne er søgt optaget til handel under symbolet "AGILC".

Optagelsen til handel er blandt andet betinget af Nasdaq First North Denmark's godkendelse af spredningen af de Udbudte Aktier.

Det forventes, at elektronisk levering af de udbudte aktier mod kontant betaling i danske kroner i henhold til udbuddet vil finde sted den 21. marts 2018 under den midlertidige ISIN kode DK0060955938 til investorernes konti hos VP SECURITIES A/S. Ombytning af den midlertidige ISIN kode til den permanente ISIN kode DK0060955854 sker med kørselsdato i VP den 23. marts 2018. Al handel med de udbudte aktier forud for afvikling af udbuddet sker for de involverede parters egen regning og risiko.

Udbuddet kan tilbagekaldes af Selskabet til enhver tid før offentliggørelse af resultatet af udbuddet. En eventuel tilbagekaldelse af udbuddet vil straks blive offentliggjort via Nasdaq First North Denmark. Hvis ikke udbuddet gennemføres, vil enhver disposition relateret hertil bortfalde, og samtlige afgivne ordrer automatisk annulleret, og beløb modtaget vedrørende udbuddet vil blive returneret til investorerne uden rente (fratrukket eventuelle transaktionsomkostninger).

Den fuldstændige tidsplan og vilkår samt risikofaktorer relateret til Agillic og udbuddet fremgår af virksomhedsbeskrivelsen.

Selskabet rådgives i forbindelse med optagelse til handel af Tofte & Company, Certified Adviser og Book-runner, Bird & Bird Advokatpartnerselskab, juridisk rådgiver, og JS Revision Godkendt Revisionsaktieselskab, revisor. Danske Bank er afviklingsagent i forbindelse med udbuddet og Arbejdernes Landsbank er market maker efter at Agillic er optaget til handel.

Virksomhedsbeskrivelse og informationsmøder

Virksomhedsbeskrivelsen, tegningsblanket mv. er tilgængelige på http://www.agillic.com/investor.

Her er det også muligt at tilmelde sig informationsmøder, som Agillic holder på deres eget kontor i København på følgende datoer: 2.marts, 5.marts, 9.marts og 15.marts.

Det er også muligt at deltage i informationsmøder som arrangeres i samarbejde med Dansk Aktionærforening på følgende datoer: 6. marts i Charlottenlund, 7. marts i Århus og 13. marts i København. Tilmelding sker via Dansk Aktionærforening.

Virksomhedsbeskrivelsen kan desuden fås ved henvendelse til Tofte & Company ApS, Hovedvagtsgade 6, 3. sal, 1103 København K, Danmark; Tel: +45 26732161 og Agillic A/S, Gammel Mønt 2, 1117 København K, Danmark; Tel: +4570252825.

Ejerforhold og ledelse

Ingen af de eksisterende aktionærer sælger aktier ved udbuddet, og alle er underlagt lock-up perioder for så vidt angår 90-100% af deres aktier, hvorefter de ikke må sælge aktierne i en nærmere fastsat periode, dog med sædvanlige undtagelser.

Følgende aktionærer har en ejer- eller stemmeandel i Selskabet på mindst 5% umiddelbart forud for udbuddet:

• PE Invest ApS (ultimativt ejet af Selskabets bestyrelsesmedlem Peter Elbek) besidder nominelt kr. 155.080,50, svarende til 21,2% af aktiekapitalen og stemmerne.
  • Ad.Andco ApS (ultimativt ejet af Selskabets bestyrelsesformand Johnny Emil Søbæk Henriksen) besidder nominelt kr. 155.080,50, svarende til 21,2% af aktiekapitalen og stemmerne.
  • Lerbrandt Lokomotiv ApS (ultimativt ejet af Peter Lerbrandt) besidder nominelt kr. 155.080,50, svarende til 21,2% af aktiekapitalen og stemmerne.
  • Dico ApS (Selskabets bestyrelsesmedlem Mikael Konnerup ejer 80% af selskabet, Christel Konnerup ejer 10%, og Casper Konnerup ejer 10%) besidder nominelt kr. 139.572,50, svarende til 19,1% af aktiekapitalen og stemmerne.
  • Christian Nelleman besidder nominelt kr. 45.989,40, svarende til 6,3% af aktiekapitalen og stemmerne. Christian Nellemann er ejer og administrerende direktør i selskabet XLN Ltd, som også er kunde hos Agillic.

Johnny Emil Søbæk Henriksen, Peter Aue Elbek, Jesper Genter Lohmann, Mikael Konnerup og Casper Moltke-Leth udgør Selskabets bestyrelse. Selskabets ledelse udgøres af Jesper Valentin, Rasmus Houlind og Bo Sannung.

Yderligere oplysninger:
Bestyrelsesformand Johnny Emil Søbæk Henriksen, tel.: +4528862666, e-mail: jh@newdealgroup.dk
CEO Jesper Valentin Holm, tel.: +4560933630, e-mail: jesper.valentin@agillic.com

Agillic A/S

Gammel Mønt 2

investor@agillic.com

www.agillic.com

Tofte & Company ApS

Hovedvagtsgade 6

info@toftecompany.com

www.toftecompany.com

Vigtig information

Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Agillic, medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Selskabet har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North i København. Virksomhedsbeskrivelse er tilgængeligt på Selskabets adresse og på Selskabets hjemmeside.

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe aktier udstedt af Selskabet i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud eller salg ville være ulovligt, og meddelelsen og oplysningerne heri må hverken direkte eller indirekte distribueres eller offentliggøres i eller til sådanne jurisdiktioner.

De aktier, hvortil der henvises, er ikke og vil ikke blive registreret i henhold til U.S. Securities Act of 1933 med senere ændringer ("Securities Act") og må ikke udbydes eller sælges i USA undtagen i medfør af en registrering i henhold til eller undtagelse fra, eller i en transaktion, som ikke er underlagt, registreringskravene i Securities Act. Der er ingen hensigt om at registrere aktierne, hvortil der henvises, i USA eller foretage et offentligt udbud af aktierne i USA.

I enhver medlemsstat i det Europæiske Økonomiske Område ("EØS-medlemsstat"), ud over Danmark, der har implementeret direktiv 2003/71/EF med senere ændringer (sammen med alle gældende gennemførelses-bestemmelser i de enkelte medlemsstater, "Prospektdirektivet"), er denne meddelelse alene rettet mod og henvender sig alene til investorer i den pågældende EØS-medlemsstat, som opfylder kriterierne for fritagelse for forpligtelsen til at offentliggøre et prospekt, herunder kvalificerede investorer som defineret i Prospektdirektivet som implementeret i den pågældende EØS-medlemsstat.

Forhold, der behandles i denne meddelelse, kan udgøre fremadrettede udsagn, der ikke udgør historiske kendsgerninger. De fremadrettede udsagn i denne meddelelse er baseret på en række forudsætninger, hvoraf en stor del er baseret på yderligere forudsætninger. Selvom Selskabet vurderer, at disse forudsætninger var rimelige, da de blev foretaget, er de i sagens natur forbundet med betydelige kendte og ukendte risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold, der er vanskelige eller umulige at forudsige eller uden for virksomhedens kontrol. Sådanne risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold kan medføre, at de faktiske begivenheder afviger væsentligt fra de forventninger, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med de fremadrettede udsagn i denne meddelelse. De oplysninger, synspunkter og fremadrettede udsagn, der er indeholdt i denne meddelelse, er kun gældende pr. datoen for denne meddelelses offentliggørelse og kan ændres uden varsel.

Agillic - Virksomhedsbeskrivelse