Hoylu AB: Hoylu mottager order från byggföretaget Wallbridge

Malmö den 8 mars 2018, Hoylu ett ledande företag inom olika samarbetslösningar, meddelar idag att dem tagit emot en order från Wallbridge, ett globalt konstruktionsföretag med huvudkontor i Detroit, är MI. Walbridge den 50: e största entreprenören i USA, enligt Engineering News-Record. Firman är konsekvent rankad som den högsta amerikanska konstruktören av billtillverknings-anläggningar och år 2016 rankades nr 8 globalt för tillverkning inom konstruktion. Ordern representerar en expansion av Hoylus verksamhet inom byggbranschen med avancerad arkitektonisk design och leverans.

Ordern som levereras under första kvartalet i 2018 kommer att förse Wallbridge med en komplett Huddlewall lösning samt den licensierade Hoylu Software Suite för konferensrum och personliga licenser till de anställda.  Ordern representerar en initial order på ett ordervärde av 330.000 kronor inom produkt- och mjukvaruintäkter och fortsätter att stärka Hoylus närvaro inom byggbranschen, som inkluderar befintliga kunder och partners som Suffolk, Skanska, Whiting Turner, Bond Brothers, BIMobject och flera andra globala ledare inom sektorn.

Hoylus lösningar och mjukvara erbjuder nya och spännande sätt att samarbeta bättre, snabbare och mer effektivt. Mjukvaran Hoylu Software Suite är baserad på år av forskning, och är designad för att erbjuda den bästa möjliga användarupplevelsen för enskilda personer eller grupper som arbetar med idéskapande, kreativt samarbete och presentationer.

För mer information, kontakta:
Stein Revelsby, VD Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com

Karl Wiersholm, CFO Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

Om Hoylu

Hoylu levererar lösningar som gör det möjligt för företag att planera, sätta samman och utvecklas med fokus på att berika användarupplevelsen. Hoylu Suite levererar omfattande uppsättningar av personliga digitala arbetsytor för att möjliggöra för team på olika platser, på vilken enhet som helst, för att arbeta smartare och roligare i alla olika branscher som såsom teknik, läkemedel, konstruktion, entreprenad, tillverkning, resor, gästfrihet, grafisk design och många fler. Hoylu Suite gör det möjligt för användare att skapa och dela arbetsytor för fri formskiss, ritning, mark-ups och organisering av dokument, bilder, videolänkar och andra typer av innehåll på en oändlig canvasduk. Hoylu Suite är konstruerad för att vara lätt att använda och engagerar sig i målet att öka produktiviteten och förenkla arbetsprocesser för team och personer inom flera branscher, samtidigt som man arbetar i samma rum eller på flera olika platser.

För mer information besök

www.hoylu.com eller www.introduce.se/foretag/hoylu

Ticker symbol: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Stockholm