ORAVA ASUNTORAHASTO OYJ:N RAKENNE JA STRATEGIA

Orava Asuntorahasto Oyj

Pörssitiedote 20.3.2018 klo 8.25

ORAVA ASUNTORAHASTO OYJ:N RAKENNE JA STRATEGIA

Orava Asuntorahaston hallitus on selvittänyt yhtiön rakenne- ja strategiavaihtoehtoja. Hallitus katsoo sekä rakenteen että strategian muutoksen olevan tarpeellinen yhtiön liiketoiminnan ja omistaja-arvon kehittämisen kannalta. Hallitus on osana valmistelua keskustellut keskeisten sidosryhmien kanssa.  Rakennemuutoksesta päättää erikseen koolle kutsuttava ylimääräinen yhtiökokous.

Orava Asuntorahasto pyrkii ensisijaisesti keskittymään kannattavuuden parantamiseen. Tätä varten asuntoportfoliosta voidaan myydä aikaisempaa enemmän asuntoja sekä lyhentää korkeakorkoisia lainoja. Kannattavuutta parannetaan myös hallintoa tehostamalla.

Oravan lähiajan tavoite on kannattavuuden parantaminen, mutta pitemmällä aikavälillä on tarkoitus kasvattaa liiketoimintaa kannattavasti. Orava voi toteuttaa kiinteistö- ja yritysjärjestelyjä mikäli ne tukevat kannattavuus- ja kasvutavoitteita.

Orava Asuntorahasto on tarkoitus muuttaa sijoitusyhtiöksi, joka voi nykyistä vapaammin sijoittaa myös muihin kiinteistökohteisiin kuin asuntoihin. Orava Asuntorahasto voisi jatkossa toimia myös hankekehittäjänä ja rakennuttajana.

Orava Asuntorahastolle avoin viestintä on strateginen painopistealue. Orava Asuntorahasto haluaa  mahdollisimman avoimesti kertoa toiminnastaan ja sijoituksistaan.

Hallitus arvioi, että muutos- ja kehitystoimet toteutetaan 2018-2019 aikana.

Helsinki 20.3.2018

Orava Asuntorahasto Oyj