EHDOTUS HONKARAKENTEEN YHTIÖKOKOUKSELLE HALLITUKSEN JÄSENIKSI

HONKARAKENNE OYJ Pörssitiedote 22.3.2018 kello 9:00

EHDOTUS HONKARAKENTEEN YHTIÖKOKOUKSELLE HALLITUKSEN JÄSENIKSI

Osakkeenomistaja, joka hallitsee yli 37 % yhtiön osakkeiden tuottamasta äänimäärästä, on ilmoittanut ehdottavansa yhtiökokoukselle, että hallitukseen valitaan viisi jäsentä ja että seuraavat hallituksen nykyiset jäsenet valitaan jatkamaan toimikaudelle, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä: Timo Kohtamäki, Arimo Ristola ja Kyösti Saarimäki. Uusina jäseninä ehdotetaan valittavaksi Helena Ruponen ja Kari Saarelainen.

Uudelleen valittavaksi ehdotettavien hallituksen jäsenten ansioluettelot ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa http://www.honka.com/fi/hallitus

Alla Helena Ruposen ja Kari Saarelaisen ansioluettelot.

HONKARAKENNE OYJ

Arimo Ristola
Hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy
Finanssivalvonta
www.honka.com

Honkarakenne Oyj valmistaa Honka®-tuotemerkillään laadukkaita, terveellisiä ja ekologisia omakotitaloja, vapaa-ajan asuntoja ja julkisia rakennuksia suomalaisesta massiivipuusta. Yhtiö on toimittanut 85 000 rakennusta yli 50 maahan. Talopaketit valmistetaan yhtiön omalla tehtaalla Karstulassa, Suomessa. Vuonna 2017 Honkarakenne-konsernin liikevaihto oli 43,4 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 41 %. www.honka.com

HELENA RUPONEN

• Syntynyt 1961 Pielisjärvellä
• Merkonomi, Ikaalisten kauppaoppilaistos, 1980, Talouspäällikön tutkinto, Markkinointi-Instituutti 1992
• Honkarakenne Oyj:n myynti- ja markkinointiosaston sekä taloushallinnon eri tehtävissä 1984-2007, Honkarakenne Oyj:n hallituksen sihteeri 1996-2001, Honkarakenne Oyj:n hallituksen jäsen 2002-2003, Timberhead Oy:n talouspäällikkö ja hallituksen sihteeri 2007-2010, Saarelainen Oy:n hallituksen jäsen 2012-
• Omistaa 55.700 B-osaketta.
• Ei ole riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista.
• On yhtiöstä riippumaton.

KARI SAARELAINEN

• Syntynyt 1962 Pielisjärvellä
• Kauppatieteiden maisteri, Jyväskylän yliopisto, 1992
• Artepro Oy:n johtaja 2004-, osakas ja hallituksen puheenjohtaja 1999-, Saarelainen Oy:n hallituksen puheenjohtaja 2017-, Veljekset Saarelaisen säätiö sr:n puheenjohtaja 2017-, Honkarakenne Oyj:n hallituksen jäsen 2004-2008 ja Itävalta-Sveitsi vientipäällikkö 2001-2004, Epira Oy:n hallituksen jäsen 2005-2010 ja toimitusjohtaja 1992-2001.
• Omistaa 5.950 Honkarakenteen A-osaketta ja 16.118 B-osaketta.
• Ei ole riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista.
• On yhtiöstä riippumaton.