Korrektion - Fusion af afdeling Globalt Forbrug KL og afdeling Højt Udbytte Aktier KL - begge afdelinger under Investeringsforeningen BankInvest

København, May 22, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- 22. maj 2018

Korrektion - Fusion af afdeling Globalt Forbrug KL og afdeling Højt Udbytte Aktier KL - begge afdelinger under Investeringsforeningen Bank­Invest

I forlængelse af netop udsendte børsmeddelelse vedr. beslutning om fusion af afdeling Globalt Forbrug KL og afdeling Højt Udbytte Aktier KL korrigeres nedenstående link til investeringsforeningen BankInvests hjemmeside.

Bestyrelsen i Investeringsforeningen BankInvest har den 22. maj 2018 oprettet fusionsplan vedrørende:

• fusion af afdeling Globalt Forbrug KL (SE-nr. 33133901) og afdeling Højt Udbytte Aktier KL (SE-nr. 32543014) med den førstnævnte afdeling som ophørende afdeling og den sidstnævnte afdeling som fortsættende afdeling,

Begge de nævnte afdelinger er afdelinger under Investeringsforeningen BankInvest (CVR-nr. 26220092).

Desuden har bestyrelsen for Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Globalt Forbrug KL (den ophørende afdeling) udarbejdet en fusionsredegørelse, der supplerer fusionsplanen.

Fusionen er betinget af, at den vedtages på ekstraordinær generalforsamling i den ophørende afdeling, samt af at fusionen efterfølgende godkendes af Finanstilsynet.

Fra den 28. maj 2018 vil der på Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Globalt Forbrug KLs (den ophørende afdeling) kontor på Sundkrogsgade 7, 2100 København Ø, i overensstemmelse med § 6, stk. 1 i bekendtgørelse om fusion og spaltning af danske UCITS, være fremlagt følgende dokumenter til eftersyn:

• Fusionsplan.
  • Fusionsredegørelse for den ophørende afdeling.
  • Vurderingsmændenes erklæring om kreditorernes stilling.
  • Seneste årsrapport for den ophørende afdeling og den fortsættende afdeling.

Dokumenterne vil ligeledes fra den 28. maj 2018 være at finde på bankinvest.dk.

Central investorinformation for Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Globalt Forbrug KLs (den ophørende afdeling) er blevet opdateret med et afsnit vedrørende ovennævnte fusion. Central investorinformation for både den ophørende og fortsættende afdeling kan downloades fra bankinvest.dk.

København, den 22. maj 2018

Bestyrelsen for Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Globalt Forbrug KL og afdeling Højt Udbytte Aktier KL