SaraRasa sopimukseen 12 kuukauden tuotannon myynnistä

Dovre Group Oyj                        Lehdistötiedote                                                       26.7.2018, klo 8.50

SaraRasa sopimukseen 12 kuukauden tuotannon myynnistä

Dovre Groupin yhteisyritys SaraRasa Bioindo Pte. Ltd. on sopinut Cellmark AB:n kanssa koko seuraavan 12 kuukauden pellettituotantonsa myymisestä Korean markkinoille. Vuosituotannon arvo on noin 5 miljoonaa USA:n dollaria.

SaraRasan pellettitehtaalle on myös myönnetty toukokuussa 2018 FSC-ympäristösertifikaatti (Forest Swewardship Council) joka todistaa, että tehtaan pelletit ovat vastuullisesti tuotettuja ja kestävän kehityksen mukaisia. Yritys odottaa FSC-sertifikaatin johtavan parempiin pellettien hintoihin sekä tukevan pellettien markkinointia.

SaraRasa etsii parhaillaan sijoittajia toisen pellettitehtaan rakentamiseksi Indonesiassa. Dovre Group omistaa 20 prosenttia yhteisyritys SaraRasan osakkeista.

Lisätietoja:

SaraRasa Bioindo Pte. Ltd.
Ilari Koskelo, hallituksen puheenjohtaja
ilari.koskelo@navdata.fiwww.dovregroup.com

Dovre Group Oyj
Mari Paski, talousjohtaja
puh. 020 436 2000
mari.paski@dovregroup.com
www.dovregroup.com

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palvelutoimittaja. Dovre Group -konsernin liiketoimintaryhmät ovat Projektihenkilöstö ja Konsultointi. Konsernilla on toimipisteet Kanadassa, Norjassa, Singaporessa, Suomessa, Venäjällä, Yhdistyneissä Arabiemiraateissa ja Yhdysvalloissa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii yli 500 henkilöä. Dovre Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä (tunnus: DOV1V).

SaraRasa Bioindo Pte. Ltd. on puujalostusteollisuuden oheisvirroista pellettejä tuottava yhtiö, jonka omistama ja operoima tuotantolaitos sijaitsee Surabayassa Indonesiassa. SaraRasan pääomistajat ovat Navdata Oy, Dovre Group Oyj sekä Finnfund.

CellMark AB on globaali toimitusketjun palvelutoimittaja. Göteborgissa vuonna 1984 perustetun yhtiön juuret ovat sellu- ja paperiteollisuuden raaka-aineiden kaupassa ja jakelussa. CellMarkilla on seitsemän eri perustuotteisiin erikoistunutta tuotedivisionaa, joista CellMark Energy keskittyy biomassapohjaisten vaihtoehtoisten energianlähteiden ja muiden jätteisiin pohjautuvien energiahyödykkeiden tuotantoon, kauppaan ja levittämiseen, jotta tuodakseen lämmityksen ja voimantuotantoon entistä parempia ratkaisuja. CellMark-konsernin liikevaihto on 2.9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Yhtiön kotisivut: www.cellmark.com

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy