ZEELAND FAMILY LUOVUTTAA HALLUSSAAN OLEVIA OMIA OSAKKEITA OSANA NITROID-KAUPPAA

Zeeland Family Oyj, yhtiötiedote, 22.8.2018 klo 16.40

Zeeland Family Oyj:n hallitus on tänään hyväksynyt Nitroid-yritysoston kauppahinnan tarkistuslaskelman ja päättänyt luovuttaa Nitroidin osakkeiden myyjille aiemmin luovutettujen Zeeland Familyn osakkeiden lisäksi 3 788 hallussaan olevaa omaa osaketta 31.5.2018 tiedotetun osakevaihtosopimuksen mukaiseen hintaan eli 6,85 euroa/osake.

Yritysjärjestely saatiin päätökseen toisella vuosineljänneksellä. Yrityskaupan osana sovittiin kauppahinnan tarkistuksesta 31.5.2018 laaditun Nitroidin konsolidoidun tuloslaskelman ja taseen perusteella. Lopulliseksi velattomaksi ja kassattomaksi kauppahinnaksi muodostui näin 675 950 euroa, mikä maksettiin luovuttamalla Yhtiön osakkeita. Luovutettujen osakkeiden merkintähinta kuitataan kokonaan maksetuksi osana Nitroidin osakkeiden luovuttamista Yhtiön omistukseen ja hallintaan 31.5.2018. Omien osakkeiden luovuttamiseen osana yritysjärjestelyä osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen on osakeyhtiölain 9 luvun 4 § 1. momentin mukainen painava taloudellinen syy.

Zeeland Familyn osakemäärä on edelleen 1 492 760. Yhtiön hallussa on luovutuksen jälkeen 19 212 omaa osaketta.

ZEELAND FAMILY OYJ

HALLITUS

Lisätietoja:
Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, puhelin +358 40 566 1331

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Merasco Oy, puhelin +358 9 6129 670

Zeeland Family on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto, ja listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää nyt 200 henkilön voimin kymmenessä toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 16 miljoonaa euroa ja liikevoitto yksi miljoona euroa. www.zeelandfamily.fi