SRV uudistaa Antiloopin historiallisen toimistokiinteistön Kampissa

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     3.9.2018, KLO 11.30

SRV uudistaa Antiloopin historiallisen toimistokiinteistön Kampissa

SRV ja kiinteistösijoitusyhtiö Antilooppi ovat allekirjoittaneet sopimuksen Helsingin Kampissa Ruoholahdenkatu 21:ssä sijaitsevan historiallisen toimistokiinteistön peruskorjauksesta ja uudistamisesta. Aikataulun mukainen valmistuminen on syksyllä 2019. Lopullista urakkahintaa ei julkisteta.

Ruoholahdenkatu 21:ssä on seitsemän kerrosta ja yhteensä 10 000 kerrosneliötä vuokrattavaa tilaa. Alun perin kirjapainotalona toiminut kiinteistö saa takaisin vanhan ilmeensä. Lisäksi kiinteistön katutasoon avautuu ravintola- ja kahvilapalveluita niin talon käyttäjille kuin lähialueen asukkaille ja yrityksille. Kehityshankkeen yhteydessä kiinteistöön rakennetaan myös joustavia ja monipuolisia pientoimisto- ja yhteiskäyttötiloja sekä erikokokoisia kokous- ja neuvottelutiloja palvelemaan niin talon kuin ulkopuolisia käyttäjiä.

”Uudistamme Ruoholahdenkatu 21:n kiinteistöä sen alkuperää kunnioittaen. Kohde on meille hieno jatkumo vaativien saneerauskohteiden joukkoon. Aiemmin olemme tehneet peruskorjauksia useissa historiallisissa kiinteistöissä, kuten Brondan kulmassa, Helsingin Yliopiston Tiedekulmassa ja Kaisa-talossa sekä Helsingin kaupunginteatterissa”, SRV:n yksikönjohtaja Antti Raunemaa kertoo.

”1950-luvulla valmistunut kiinteistö on muuttunut paljon vuosien aikana, ja nyt haluamme palauttaa sen alkuperäiseen loistoonsa muun muassa huonekorkeuden ja näyttävien ristikkoikkunoiden kautta. Päivitämme myös talotekniikan ja lisäksi rakennamme kattoterasseja. Tarkoitus on ottaa rakennuksen koko potentiaali käyttöön ja uudistaa se historiaa ja teollisuushenkeä kunnioittaen palvelemaan niin talon käyttäjiä ja kuin lähiseutuakin”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi toteaa.

Ruoholahdenkatu 21 rakennettiin vuonna 1952 Uuden Suomen kirjapainoja varten. Rakennus toimi kirjapainotalona aina 80-luvulle saakka. 70-luvulla kiinteistön ylimmissä kerroksissa ovat toimineet muun muassa Uuden Suomen ja Kauppalehden toimitukset. 1980-luvun perusparannuksen jälkeen rakennus oli Ilmarisen pääkonttori vuoteen 2002 asti. Viime vuosina kiinteistö on toiminut toimitalona useammalle vuokralaiselle.

Uudistettuun rakennukseen kansainvälisiä yrityksiä

Kiinteistön suurimmiksi käyttäjiksi, lähes 4000m2 tiloihin tulevat Mirum, GroupM ja Pohjoisranta Burson-Marsteller, jotka kuuluvat kansainväliseen markkinointi- ja viestintäkonserni WPP:hen.

Rakennuksessa on keväästä 2018 alkaen toiminut Training for Warriorsin (TWF) liikunta- ja kuntosali. Kiinteistöön sijoittuu myös maailman toiseksi suurin varustamoyhtiö MSC, joka ottaa käyttöönsä ylimmän kerroksen toimitilat.

Ruoholahdenkatu 21 on erinomaisesti saavutettavissa niin yksityisellä kuin julkisella liikenteellä. Länsiväylän päässä, Baanan vierellä sijaitsevan kiinteistön edestä kulkee raitiovaunu, ja matkaa lähimmälle metroasemalle on noin 500 metriä.

Lisätietoja:

Antti Raunemaa, yksikönjohtaja, SRV, puh. 040 564 4105, antti.raunemaa@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi
Tuomas Sahi, toimitusjohtaja, Antilooppi, puh. 0400 907 877, tuomas.sahi@antilooppi.fi

www.srv.fi

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta:
Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV - Elämäsi rakentaja