Conferize offentliggør brugertal for 3. kvartal 2018: Fortsat stor fremgang

Selskabsmeddelelse Nr. 14/2018
København, 1. oktober 2018

Conferize offentliggør brugertal for 3. kvartal 2018: Fortsat stor fremgang

Conferize A/S kan i dag offentliggøre nøgletal for aktiviteten på Conferizes digitale platform til event management for 3. kvartal 2018.

3. kvartal
Årlig
vækst
Månedlig gns. vækst
Antal brugere56.79760 pct.4 pct.
Antal eventarrangører11.393271 pct.12 pct.
Antal events, akkumuleret29.05963 pct.4 pct.

Conferizes primære brugersegment er arrangørerne af events, da de er de primære aktører i industrien. Ved udgangen af 3. kvartal 2018 havde 11.393 eventarrangører oprettet en konto på platformen. Dette er en stigning på 36 pct. i forhold til sidste kvartal. Set over de sidste 12 måneder har Conferize i gennemsnit realiseret en månedlig vækst på over 12 pct. inden for dette segment.

De mere end 11.000 eventarrangører på platformen er et stærk afsæt for lanceringen af næste generation af selskabets event management software (EMS) d. 30. november 2018.

Ved udgangen af 3. kvartal 2018 var der oprettet 29.059 events på platformen, svarende til en vækst på 12 pct. i forhold til sidste kvartal. Ud af disse events er 5.712 endnu ikke afholdt, hvorfor den fulde effekt af brugertallene endnu ikke er slået igennem.

Det samlede antal brugerkonti (event arrangører og event deltagere) på platformen var 56.797 konti ved udgangen af 3. kvartal 2018. Dette er en vækst på 12 pct. i det samlede antal brugere på platformen i forhold sidste kvartal.

Selskabets fastholder forventningerne til vækst og omsætning som tidligere offentliggjort. Forventningerne baseret på den nuværende performance fremgår af nedenstående tabel.

2018201920202021
Antal brugere (1.000 stk.)63123231374
Antal eventarrangører (1.000 stk.)13284978
Antal events, akkumuleret (1.000 stk.)325180130
Omsætning (1.000 $)0711.0892.954

Om Conferize
Conferize er en banebrydende digital eventplatform med fokus på at skabe mere meningsfulde møder og fællesskaber. På Conferize-platformen får eventdeltagere, arrangører og talere et fælles digitalt rum til at netværke, dele viden og sammen skabe indhold – både før, under og efter det fysiske møde.

Målet for Conferize er at opnå en ledende position på det globale eventmarked gennem en konstant tiltrækning af stadigt flere eventarrangører – og hermed deltagere og talere. I kraft af en voksende brugermasse vil Conferize på sigt opbygge et globalt netværk af brugere, events, communities og viden – et netværk som eventaktører verden over kan navigere og deltage i for at skabe mere meningsfulde møder mellem mennesker.

Cvr. nr. 34472742
invest.conferize.com

Certified Adviser
Selskabets Certified Adviser er BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab (CVR-nr. 20222670), Gert Mortensen, Havneholmen 29, DK-1561 København V, tlf. +45 39 15 52 00.

Investorkontakt
Søren Dalsgaard Hansen, CFO i Conferize A/S, +45 31 21 17 26  //  ir@conferize.com

Vedhæftet fil

Selskabsmeddelelse 2018 14 - Brugertal for 3. kvartal 2018