Trender i bolagens finansiella rapportering (15/18)

De börsnoterade bolagens finansiella rapportering utvecklas kontinuerligt till följd av nya lagar, regelförändringar och nya tolkningar av befintliga bestämmelser. Nasdaq Stockholm AB (”Börsen”) har sedan 2007 ansvarat för att övervaka den finansiella rapporteringen från emittenter på Nasdaq Stockholm så att denna upprättas i enlighet med relevanta finansiella rapporteringsramverk (i huvudsak IFRS). I övervakningsrollen ingår också att informera om de iakttagelser och resultat som övervakningen har generat. Med anledning av detta vill Börsen, liksom tidigare år, bjuda in till ett seminarium för att summera och presentera utvalda delar av undersökningen. Börsen vill med seminariet bidra till förbättringar i kommande finansiell rapportering inför 2019.

När: Måndagen den 14 december 2018 kl. 9:00 - 12.00 (från kl. 8.30 serveras frukost)
Vart: NASDAQ Stockholm AB, Tullvaktsvägen 15, Stockholm – Hörsalen

8.30 – 9:00       Samling med kaffe och smörgås

9.00 – 9.10       Jimmy Kvarnström, Head of Surveillance Europe hälsar välkommen.

9.10 – 9.30       Tematisk genomgång 2017 (Nils Liliedahl)

9.30 – 10.15     Iakttagelser i delårsrapporter (Peter Malmqvist)

10.15 – 10.30     Kaffe

10.30 – 10.40     Finansinspektionen redogör för den nya ordningen för redovisningstillsyn

10.40 – 12.00     Iakttagelser i årsredovisningar (Jan Buisman)

Seminariet är kostnadsfritt. Har du frågor gällande seminariet, vänligen kontakta Felix Andersson på 073 – 787 6939 (felix.andersson@nasdaq.com)

Anmälan sker genom registrering på https://nq.nasdaq.com/trender_i_bolagens_finansiella_rapportering_2018 senast den 7 december 2018.

Varmt välkomna!