TEXAF : DRIEMAANDELIJKSE INFORMATIE

DRIEMAANDELIJKSE INFORMATIE               9.11.2018

GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE

De activiteiten van de groep TEXAF in de DRC hebben zich in de loop van het derde kwartaal als volgt ontwikkeld.

• De huurinkomsten van de vastgoedactiviteiten (verhuur van particuliere woningen en kantoorruimtes in Kinshasa) bereiken 4,3 miljoen EUR in het derde kwartaal, een stijging met 3% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. De woningen van de eerste fase van het “Bois Nobles” project zijn, voor de meeste van hen, midden September beschikbaar gesteld.  Op dit openblik, zijn 30 van de 36 villa’s en appartementen verhuurd.

« Bois Nobles » project

• CARRIGRES (zandsteengroeve in Kinshasa). Het zakencijfer van het derde kwartaal 2018 bereikt 0,4 miljoen EUR, een stijging met 13% tegenover het derde kwartaal 2017. De activiteit blijft een kleine winst genereren.

• Het vooruitzicht van het recurrente bedrijfsresultaat voor het 2de halfjaar blijft gehandhaafd, namelijk een resultaat in dezelfde grootteorde als dat van de eerste zes maanden.

TEXAF werd opgericht in 1925 en is momenteel de enige investeringsmaatschappij die actief is in industrie, vastgoed en landbouw waarvan alle dochtermaatschappijen en activiteiten in de Democratische Republiek Congo gelegen zijn en die genoteerd is op Euronext.
Deze beursnotering van de Congolese activiteiten en de verplichtingen betreffende goed beheer en transparantie die ermee gepaard gaan, vormen een belangrijke troef voor de groep bij de promotie van de formele sector in de DRC.

Contact: Philippe Croonenberghs, CEO: +32 495 24 32 64
               Jean-Philippe Waterschoot, CEO: +32 476 25 26 26 - +243 81 891 0525