Suomen Hoivatilat Oyj: Partnera vähentänyt Hoivatilat-omistustaan

Lehdistötiedote 13.11.2018 kello 11:36 EET

Suomen Hoivatilat Oyj: Partnera vähentänyt Hoivatilat-omistustaan

Suomen Hoivatilat Oyj ("Hoivatilat" tai "Yhtiö") on saanut tiedon, että Hoivatilojen suurimman osakkeenomistajan, Partnera Oy:n, omistamat tytäryhtiöt Nurture Property Holding Oy ja Nurture Real Estate Holding Oy (yhdessä "Partnera") ovat sopineet 3.767.012 osakkeen myymisestä perustettavalle yhtiölle, jonka osakkeista ja äänistä Kusinkapital Ab tai sen määräysvallassa oleva yhtiö omistaa 50,00 % ja Föreningen Konstsamfundet r.f. 50,00 %. Kaupan kohteena olevat osakkeet edustavat noin 14,81 % kaikista Hoivatilojen osakkeista. Hoivatilat on tänään julkistanut kauppaa koskevat saamansa liputusilmoitukset.

Hoivatilojen tiedon mukaan osakekaupan odotetaan toteutuvan 12. joulukuuta 2018 mennessä.

Partnera teki nykyisen sijoituksensa Hoivatiloihin vuonna 2015 jo ennen Yhtiön listautumista.

"Olemme olleet Hoivatilojen omistajana läpi Yhtiön merkittävän kasvun ja pörssilistatuksi yhtiöksi kehittymisen vaiheen. Teimme huolellisen selvitystyön vaihtoehtojen kartoittamiseksi omistuksemme osalta ja uskomme löytäneemme Yhtiölle hyvän omistajan tukemaan Yhtiön tulevaa kasvua", kommentoi Partnera Oy:n toimitusjohtaja Jari Pirkola.

Tänään julkistetun kaupan jälkeen Partnera Oy:n omistusosuus Yhtiöstä on 3,93%.

"Olemme seuranneet Hoivatilojen kehitystä aina sen listautumisesta asti ja haluamme pitkäjänteisinä sijoittajina tukea Yhtiön kasvua sen nykyisessä liiketoiminnassa, koulumarkkinassa ja ulkomaisissa hankkeissa" kommentoivat Kusinkapital Ab:n toimitusjohtaja Paul Hartwall ja Föreningen Konstsamfundet rf:n toimitusjohtaja Stefan Björkman."

SUOMEN HOIVATILAT OYJ

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jussi Karjula, puhelin: +358 40 773 4054

Föreningen Konstsamfundet rf:n toimitusjohtaja Stefan Björkman, puhelin: +358 50 632 19

Partnera Oy:n toimitusjohtaja Jari Pirkola, puhelin: +358 400 867 784

Suomen Hoivatilat lyhyesti:

Suomen Hoivatilat Oyj on erikoistunut päivä- ja hoivakotikiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Hoivatilat on perustettu vuonna 2008 ja yhtiö on tehnyt yhteistyötä jo noin 60 suomalaisen kunnan kanssa ja käynnistänyt yli 150 kiinteistöhanketta eri puolille Suomea.