Savosolarin pankkitakauslimiitin voimassaoloaikaa on jatkettu vuodella

Savosolar Oyj
Yhtiötiedote                                              15.11.2018 klo 15.00 (CET)

Savosolarin pankkitakauslimiitin voimassaoloaikaa on jatkettu vuodella

Suur-Savon Osuuspankki on jatkanut Savosolar Oyj:n kahden miljoonan euron pankkitakauslimiitin voimassaoloaikaa 12 kuukaudella 30.11.2019 saakka. Yhtiö käyttää limiittiä suurissa projekteissa muun muassa toimitusten ja takuuajan aikana tarvittaviin takauksiin. Limiitin voimassaoloajan jatkamisen edellytyksenä on, että Finnvera Oyj antaa pankille yhtiön puolesta vastatakauksen ja että yhtiö antaa pankille lisävakuuden. Finnvera on jo tehnyt myönteisen takauspäätöksen. Pankkitakauslimiittiä on jatkettu samoilla ehdoilla kuin oli edellisessä limiitissä.

Savosolarin rahoitustilanne on parantunut kesällä 2018 toteutetun onnistuneen merkintäoikeusannin ja suunnatun annin seurauksena, jolloin yhtiö keräsi noin 3.7 miljoonan euron nettovarat.

Yhtiön tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoa ja parantaa kannattavuutta, jotta se pystyy turvaamaan käyttöpääomatarpeensa ja täyttämään lainarahoitukseensa liittyvät lupaukset.

SAVOSOLAR OYJ

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jari Varjotie
Puh: +358 400 419 734
Sähköposti: jari.varjotie@savosolar.com

Tämä yhtiötiedote sisältää tietoja, joita Savosolar Oyj:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttösääntelyn perusteella. Yhtiötiedote toimitettiin julkaistavaksi edellä mainitun yhteyshenkilön toimesta 15.11.2018 klo 15.00 (CET).

Savosolar lyhyesti

Savosolarin erittäin tehokkaat keräimet ja suuren mittakaavan aurinkolämpöjärjestelmät ovat vieneet aurinkolämpöenergiateknologian aivan uudelle tasolle. Yhtiön keräimissä on patentoidut, nanopinnoitetut suoravirtausabsorberit, ja tällä johtavalla teknologialla Savosolar auttaa asiakkaitaan tuottamaan puhdasta ja kilpailukykyistä energiaa. Savosolarin visio on olla ensisijainen valinta tehokkaiden aurinkolämpojärjestelmien toimittajana maailmanlaajuisesti. Yhtiö keskittyy suuren mittakaavan projekteihin kaukolämmön tuotannossa, teollisuuden prosessilämmityksessä ja kiinteistöjärjestelmissä - eli markkinoihin joissa on iso nopean kasvun potentiaali. Yhtiö toimittaa ensisijaisesti kokonaisia järjestelmiä suunnittelusta asennukseen käyttäen parhaita paikallisia yhteistyökumppaneita. Savosolar on tunnustetusti alan innovatiivisin yritys ja haluaa pysyäkin sellaisena. Yhtiö on myynyt ja toimittanut tuotteitaan yli 17 maahan neljällä mantereella. Savosolarin osake on listattu First North Swedenissä tunnuksella SAVOS ja First North Finlandissa tunnuksella SAVOH. www.savosolar.com

Yhtiön Hyväksytty Neuvonantaja on Augment Partners AB, puh. +46 8 505 65 172.