Analys av Cortus Energy utförd av Analysguiden/Jarl Securities AB

Analys Cortus Energy: Framtiden finns i förnybar energi

Cortus Energy är i slutfasen av färdigställandet av sin första WoodRoll®-anläggning på kommersiell nivå i Höganäs. Det är ett viktigt steg i Bolagets historia och kommer att användas som referensanläggning i framtiden. WoodRoll®-tekniken möjliggör ett mer effektivt och miljövänligt sätt att producera energirik och förnybar energi. Läs mer om framtidsmöjligheterna i analysen nedan.

Cortus Energy genomför en emission av units som vid full teckning kan inbringa 55,4 MSEK efter kostnader. 80 procent av emissions­likviden är säkrad via garanter eller åtaganden. Med ett lyckosamt idrifttagande kommer Höganäsprojektet skapa ringar på vattnet. Med den i uniten inkluderade teckningsoptionen som förfaller i juni 2019 kan ett bra utfall även i den skapa nya förutsättningar kring affärsmöjligheterna i USA, Japan, Tyskland och Frankrike.

Birger Jarl Securities har genomfört och publicerat en analys av Cortus Energy inför nyemissionen som nu finns på Analysguiden.se.

Vi uppmuntrar befintliga och nya aktieägare att ta del av analysen som en hjälp i beslut om en investering i Cortus Energy.

Källa: Analysen är utförd av Analysguiden/Jarl Securities AB.

Läs mer: https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-cortus-reser-pengar-efter-motgang

För mer information kontakta:

Rolf Ljunggren, VD Cortus Energy, tel: 08- 588 866 31, rolf.ljunggren@cortus.se

Om Cortus Energy

Cortus Energy (Publ) utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda.

Cortus Energy har två anläggningar, en testanläggning i Köping (2011-) och en industriell anläggning i Höganäs under idrifttagande. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Attachment

Nyhet om analys_Cortus_Energy