Cortus Energys valberedning inför årsstämman 2019 utsedd

Enligt beslut på årsstämman den 15 mars 2018 ska valberedningen bestå av styrelsens ordförande som sammankallar tre av bolagets röstmässigt största enskilda ägare för att bilda en valberedning.

Valberedningen har utsetts och består av följande ledamöter:

• Per-Olov Norberg, styrelsens ordförande
  • Peter Forssell, styrelseledamot och ägare P Forssell Timber AB
  • Rolf Ljunggren, styrelseledamot och VD

Valberedningens uppgift är att inför årsstämman 2019 och i förekommande fall extra bolagsstämma, framlägga förslag avseende antal styrelseledamöter som ska väljas av stämman, styrelsearvode, styrelsens sammansättning, styrelseordförande, ordförande på årsstämman, val av revisorer och revisorsarvoden samt hur valberedningen ska utses.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen ska göra detta skriftligen senast den 31 januari 2019 på valberedningen@cortus.se eller under följande adress:

Cortus Energy AB
Att: Valberedningen 2019
Isafjordsgatan 30 C

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per-Olov Norberg, valberedningens ordförande
Tel: +46(0)8-588 866 30

Om Cortus Energy AB

Cortus Energy (Publ) erbjuder kostnadseffektiva och innovativa bioenergilösningar för kraft-, transport- och processindustrier baserat på den patenterade förgasningstekniken WoodRoll®. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, tel 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser.