Halvårsrapport 2018-2019

Adm. direktør Bernhard Griese kommenterer i forbindelse med delårsrapporten:

”Vi har i 1. halvår fået yderligere bekræftet, at det strategiske fokus på vores egne brands er vejen til bæredygtige resultater. Vi har intensiveret indsatsen med salg og markedsføring og skærpet det markedsmæssige fokus med henblik på at få den optimale værdiskabelse ud af vores produkter og brands. Markederne reagerer positivt, og det giver os mulighed for at etablere og udbygge vores position i højere prissegmenter, som genererer attraktive indtjeningsmarginer. Denne udvikling ønsker vi at fortsætte, så vi over de kommende år yderligere konsoliderer vores forretning omkring vores egne brands. Også inden for private label har vi oplevet en positiv udvikling baseret på et godt samarbejde med de store kunder i detailhandlen – og understøttet af en lang og varm sommer. Vi forventer en fortsat positiv udvikling i den resterende del af året, og vi vil fortsætte investeringerne i markedsføringen af vores egne brands. Derfor fastholder vi forventningerne til hele året.”

Bernhard Griese

Adm. direktør