Vestas’ bestyrelse vil indstille Helle Thorning-Schmidt til nyt medlem af bestyrelsen

Vestas Wind Systems A/S, Aarhus, 11. januar 2019
Selskabsmeddelelse nr. 02/2019

Vestas Wind Systems A/S’ bestyrelse kan med glæde annoncere, at Helle Thorning-Schmidt, har accepteret Vestas’ bestyrelses tilbud om at indstille hende til at blive medlem af bestyrelsen ved den årlige generalforsamling d. 3. april 2019.

Helle Thorning-Schmidts valg til bestyrelsen vil følge Vestas’ normale procedure for valg af nye medlemmer til bestyrelsen, jf. Vestas Wind Systems A/S selskabsvedtægter.

Vestas har fundet en stærk kandidat i Helle Thorning-Schmidt, som har kernekompetencerne til at bidrage til bestyrelsens arbejde og via hendes erfaring kan bidrage til at Vestas bliver den globale leder inden for bæredygtige energiløsninger. Helle Thorning-Schmidt deler Vestas’ ambition om at møde det stigende globale energibehov på bæredygtig vis, samt omstille det eksisterende energisystem til bæredygtig energi. Derudover vil Helle Thorning-Schmidt kunne bidrage med sin omfattende viden inden for det politiske miljø omkring statsregulerede industrier såsom energiindustrien, samt et globalt netværk og erfaring i at lede komplekse organisationer. Fyldestgørende kandidatbiografi forefindes på side to.

Fuld information om medlemmer, der indstilles til bestyrelsen, vil blive offentliggjort i indkaldelsen til den årlige generalforsamling, hvilket vil finde sted d. 27. februar 2019.

Kontaktdetaljer

Investorer og analytikere