Gry Rohde Nordhus ny kommunikasjonsdirektør i Telenor

(Fornebu, 14. januar 2019) Gry Rohde Nordhus er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i Telenor Group. Hun kommer fra stillingen som nordisk direktør i Siemens med ansvar for kommunikasjon og myndighetskontakt.

- Gry er en erfaren og forretningsorientert kommunikasjonsleder med en genuin interesse for digital teknologi. Hennes bakgrunn fra et globalt teknologiselskap som Siemens er høyst relevant for Telenor. Hun vil sørge for et sterkt strategisk fokus i vårt globale kommunikasjonsarbeid og spille en viktig rolle i å posisjonere Telenor både i Norge og internasjonalt, sier Sigve Brekke, konsernsjef i Telenor.

Nordhus har jobbet for Siemens siden 2005 og hatt en rekke lederstillinger i selskapet, både i Norge og internasjonalt. I tillegg til hennes nåværende rolle har hun nylig ledet et nordisk program for å øke digitaliseringskompetansen til ansatte i Siemens. Fra 2011 til 2013 var Nordhus kommunikasjonsdirektør for Siemens i Australia og New Zealand. Hun har også tidligere vært markedsdirektør for Wikborg Rein, byråleder for PR-selskapet Apeland Informasjon, og informasjonssjef for IBM Norge.

- Kommunikasjon er en sentral del av selskapets forretningsutvikling, ledelse og samfunnsansvar. Telenor skal styrke samfunnene selskapet er en del av og sørge for at folk og bedrifter er koblet til det som betyr mest for dem. Dette representerer en spennende kommunikasjonsmulighet, og jeg gleder meg til å jobbe med et av de sterkeste kommunikasjonsmiljøene i bransjen for å virkeliggjøre forretningsmålene, sier Nordhus.

Nordhus skal rapportere til Anne Kvam, konserndirektør i Telenor Group med ansvar for Corporate Affairs, og tiltrer stillingen 1. april 2019. Atle Lessum vil fortsette i rollen som konstituert kommunikasjonsdirektør frem til dette.

Klikk her for høyoppløselig bilde av Gry Rohde Nordhus.

Mediekontakt:
Hanne Knudsen