UUSI RAPORTOINTIRAKENNE - AVIDLYLLÄ JATKOSSA KAKSI SEGMENTTIÄ

Avidly Oyj, yhtiötiedote, 28.1.2019 klo 13.30

Avidly Oyj:n hallitus on tänään päättänyt muuttaa Avidlyn raportointikäytäntöä. Avidly raportoi 1.1.2019 alkavalta tilikaudelta kaksi segmenttiä. Uudet liiketoiminta-alueet ja raportointisegmentit ovat Markkinointipalvelut ja Inbound-markkinointi.

Avidlyn ohjeistus vuodelle 2018 (muuttumaton, julkaistu yhtiötiedotteessa 2.10.2018) on noin 20 miljoonaa euroa liikevaihtoa ja 15,0 - 15,5 miljoonaa euroa myyntikatetta. Avidly arvioi, että vuonna 2018 Markkinointipalvelut on noin 90 % liikevaihdosta ja 85 % myyntikatteesta ja että Inbound-markkinointi on noin 10 % liikevaihdosta ja 15 % myyntikatteesta.

Avidly arvioi, että Inbound-liiketoiminnan osuus liikevaihdosta ja myyntikatteesta kasvaa merkittävästi vuonna 2019. Ruotsin, Norjan ja Tanskan Inbound-markkinointi on konsolidoitu Avidlyn lukuihin 1.9.2018 alkaen. Yhtiö suunnittelee myös kasvattavansa Inbound-markkinointia tulevaisuudessa merkittävästi. Avidly julkaisee tarkempia taloudellisia tavoitteita strategiapäivityksensä yhteydessä.

Avidly arvioi (muuttumaton, julkaistu yhtiötiedotteessa 19.12.2018), että vuonna 2019 yhtiön liikevaihto on 22 - 24 miljoonaa euroa ja että sen liikevoitto paranee verrattuna vuoden 2018 ohjeistukseen (liikevoitto 0,4 - 0,6 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto 0,7 - 0,9 miljoonaa euroa).

Avidly julkaisee 7.3.2019 tilinpäätöksensa vuodelta 2018.

Avidly Oyj

HALLITUS

Lisätietoja:
Mikko Marttinen, talousjohtaja, puh. +358 581 7669

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Merasco Oy, +358 9 6129 670

Avidly (aiemmin Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 250 henkilön voimin 15 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. www.avidlyagency.com/fi