Kotipizza Group Oyj: Lähipiirin liiketoimet

Kotipizza Group Oyj

Pörssitiedote 7.2.2019, klo 15.00 (EET)

Lähipiirin liiketoimet

Kotipizza Group Oyj ja Orkla ASA ovat sopineet rahoitusjärjestelystä, jonka puitteissa Orkla ASA on lainannut Kotipizza Group Oyj:lle 14 000 000 euroa. Kyseessä on lähipiirin liiketoimi, sillä Orkla ASA omistaa noin 99,3 prosenttia Kotipizza Group Oyj:n osakkeista.

Kotipizza Group Oyj käyttää Orkla ASA:lta saatavan rahoituksen Kotipizza Group Oyj:n vieraan pääoman ehtoisen rahoituksen uudelleenjärjestelyyn.

Kotipizza Group Oyj:n hallitus on arvioinut, että lähipiiriliiketoimen ehdot ovat kaikkiin osakkeenomistajiin nähden tasapuoliset ja kohtuulliset erityisesti, koska Orkla ASA:n tarjoaman rahoituksen ehdot ovat Kotipizza Group Oyj:lle huomattavasti paremmat kuin nykyisen vieraan pääoman ehtoisen rahoituksen ehdot. Näin ollen Kotipizza Group Oyj:n tulevat rahoituskulut pienenevät järjestelyn toteuttamisen myötä. Järjestely toteutettiin 7.2.2019.

Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group
-konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Lähipiirin liiketoimet