CLX Communications AB (publ): CLX Communications anställer ny marknadsdirektör

Stockholm, Sverige - CLX Communications AB (publ) - XSTO: CLX

CLX Communications AB, en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, meddelar idag att de anställer Jonathan Bean som ny marknadsdirektör. Jonathan kommer närmast från rollen som marknadsdirektör på Mynewsdesk, en snabbväxande molnplattform för marknadsföring och PR. Han tillträder sin nya roll på CLX den 23 april 2019.

"Vi ökar vårt fokus på att driva ytterligare tillväxt genom att fullt ut använda vår plattform för molnbaserad företagskommunikation. Jonathan har både strategisk och praktisk erfarenhet från growth marketing genom digitala kanaler, vilket kommer vara mycket värdefullt för CLX. Han har imponerande meriter inom marknadsföring av en ledande SaaS-plattform med försäljning både genom partners och direkt till företag", säger Oscar Werner, vd CLX.

Jonathan Bean började på Mynewsdesk 2009, där han bidrog till att öka verksamheten från 20 till 120 anställda under fem år. Han blev marknadsdirektör 2015 med övergripande ansvar för varumärkespositionering och utvecklingen av marknadsföring samt säljdrivande aktiviteter baserade på innehåll och produkter. Han arbetade nära sälj och uppnådde på så sätt signifikant tillväxt. Jonathan har vunnit en rad utmärkelser inom marknadsföring som bland annat Cannes Lion (Cannes), Webby (New York), Guldägget (Stockholm) och The Drum (London).

Jonathan har en MBA från Henley Business School, en Honours Degree i kommunikation från universitetet i Leeds och är brittisk medborgare. Innan han började på Mynewsdesk hade Jonathan ett antal olika seniora säljroller på SaaS-marknadsföringsbolaget Cision.

"CLX har byggt en stark position som global ledare inom mobil kundinteraktion och jag ser fram emot att utveckla företagets varumärke, sälj och marknadsföringsaktiviteter", säger Jonathan Bean.

För ytterligare information vänligen kontakta

Thomas Heath
Strategichef och ansvaring för investerarrelationer
CLX Communications AB (publ)
Mobil: +46-722 45 50 55
E-post: thomas.heath@clxcommunications.com

Om CLX Communications

CLX Communications (CLX) är en ledande global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster till företag och mobiloperatörer. CLX mobila kommunikationstjänster gör det möjligt för företag att snabbt, säkert och kostnadseffektivt nå sina kunder genom mobila meddelandetjänster, rösttjänster och video. CLX plattform används för affärskritisk kommunikation över hela världen, och företaget har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i ytterligare 20 länder.

CLX Communications aktie är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:CLX.

Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktaktpersons försorg den 8 februari 2019 kl 08:45 CET.

20190208_New_CMO_SWE