Uppdatering rörande Cortus Energys likviditet

Cortus Energy AB (publ) har för avsikt att uppta ett lån med en löptid på fyra till maximalt sex månader för att hantera bolagets rörelsekostnader på kort sikt. Slutförandet av den första anläggningen i industriell skala i Höganäs har drivit större kostnader än beräknat. Detta medför att en förstärkning av likviditeten är nödvändig för att bolaget ska kunna fullgöra sina åtaganden från mars månad.

En preliminär överenskommelse har slutits med en extern lånefinansiär, till marknadsmässiga villkor, vilket kommer att bekräftas inom kort.

För mer information, kontakta:

Håkan Sigfridsson, VD Cortus Energy (publ), telefon 08-588 866 30,

www.cortusenergy.com

Denna information är sådan information som Cortus Energy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 februari 2019 kl. 15.20 CET.

Om Cortus Energy

Cortus Energy (Publ) utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North.

Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser,  ca@mangold.se

Cortus Energy avser att uppta ett kortfristigt lån