Sanoma myy LINDA.-aikakauslehteä julkaisevan Mood for Magazinesin Hollannissa

Sanoma Oyj, lehdistötiedote, 14.2.2019 klo 11.00

Sanoma myy LINDA.-aikakauslehteä julkaisevan Mood for Magazinesin Hollannissa

Sanoma on sopinut myyvänsä LINDA.-aikakauslehteä ja siihen liittyviä tuotteita julkaisevan Mood for Magazinesin Hollannissa. Liiketoiminnan ostaa sen perustaja ja vähemmistöomistaja Linda de Mol yhdessä hollantilaisen mediayhtiö Talpan kanssa. Sanoma jatkaa muiden hollantilaisten mediabrändiensä kehittämistä ja laajentamista.

Vuonna 2018 Mood for Magazinesin liikevaihto oli 27 milj. euroa, operatiivinen liikevoitto 6 milj. euroa ja vapaa rahavirta 4 milj. euroa. Myytävän liiketoiminnan, josta Sanoma omistaa 86 %, arvo on 47 milj. euroa, joka vastaa arvostuskerrointa 7,9 operatiivisella liikevoitolla laskettuna. Mood for Magazinesilla on 53 työntekijää.

Kaupan toteutuminen edellyttää tavanomaisten ehtojen täyttymistä, joihin kuuluu Sanoma Media Netherlandsin yritysneuvoston hyväksyntä, ja sen arvioidaan toteutuvan vuoden 2019 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja yritysvastuujohtaja, p. 040 560 5601

Sanoma

Sanoma on oppimisen ja median edelläkävijä, jolla on päivittäin vaikutus miljoonien ihmisten elämään. Autamme opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja, tarjoamme kuluttajille merkityksellistä sisältöä ja yritysasiakkaillemme ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja.

Sanoma toimii Suomessa, Hollannissa, Puolassa, Belgiassa ja Ruotsissa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 1,3 miljardia euroa ja työllistimme yli 4 400 ammattilaista. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.