Tulosvaroitus: Containerships laskee arviotaan vuoden 2018 käyttökatteesta ja pitää ennallaan ennusteensa liikevaihdon kasvusta

Containerships Oyj, Pörssitiedote, 15.2.2018 klo 17:00

Containerships laskee arviotaan vuoden 2018 tuloskehityksestä. Aikaisempi tulosohjaus kuului ”Koko vuoden 2018 liikevaihdon arvioidaan kasvavan yli 10 %. Koko vuoden käyttökatteen arvioidaan olevan viime vuotta parempi.”

Päivitetyn tulosohjauksen mukaan yhtiön käyttökate tulee jäämään vuoden 2017 vertailukelpoisesta tasosta. Liikevaihdon kasvun osalta ohjeistus pidetään ennallaan.

Tulospoikkeamaan ovat vaikuttaneet loppuvuoden ennakoitua heikompi kannattavuuskehitys, kertaluonteiset projektikulut ja LNG-investointeihin liittyvät ennakoitua suuremmat kustannukset.

Uusien LNG-alusten arvioidaan tuovan merkittävästi uutta liiketoimintaa ja parantavan kannattavuutta vuoden 2019 toisella vuosipuoliskolla, kun alukset ovat täydessä käytössä.

Containerships Oyj:n täydellinen tilinpäätös vuodelta 2018 julkistetaan tilinpäätöstiedotteen yhteydessä 28.2.2019.

Containerships Oyj
Toimitusjohtaja Kari-Pekka Laaksonen
puh. 050 5502555, kari-pekka.laaksonen (at) containerships.fi

Containerships-konserni on täyden palvelun logistiikkayhtiö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen turvalliset ja nopeat logistiikkaratkaisut ja konttiliikenteen Suomen, Venäjän, Baltian maiden, Manner-Euroopan, Iso-Britannian ja Irlannin sekä Turkin ja Pohjois-Afrikan maiden välillä. Yhtiö tarjoaa valikoiman erityyppisiä kontteja ja koko toimialueensa kattavan laivaston sekä maa-, raide- ja jokikonttikuljetuspalvelut. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 227 miljoonaa euroa. Containerhips Oyj:n 60 miloonan euron joukkovelkakirjalaina on ollut listattuna Nasdaq Helsingissä 22.11.2017 alkaen.

Jakelu:
www.containershipsgroup.com