Årsrapport 2018

Bestyrelsen for Kapitalforeningen Nykredit Invest har i dag behandlet og godkendt foreningens årsrapport for 2018.

Foreningen opnåede i 2018 negative afkast, der var lavere end ledelsens forventninger primo året. Afdeling Balance Defensiv leverede et afkast på -2,1% i 2018, mens de mere aktietunge afdelinger Balance Moderat og Balance Offensiv gav et afkast på henholdsvis -5,9% og -8,3%. Relativt til benchmark leverede alle tre afdelinger et afkast, der var noget under benchmark.

For det kommende år skønner foreningens ledelse et begrænset positivt afkast i den obligationstunge afdeling Balance Defensiv og et moderat positivt afkast i foreningens to øvrige afdelinger. Væsentlige af-kastudsving i foreningens afdelinger må forventes i det kommende år, og negative afkast kan ikke udelukkes.

Eventuel henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted, tlf. 44 55 92 00.

Aarsrapporten_2018_Kapitalforeningen_Nykredit_Invest FB_1_Kap_Nykredit_Invest_aarsrapport_2019_20_02_2019