Suomen Hoivatilat Oyj: Nimitystoimikunnan esitykset yhtiökokoukselle

Suomen Hoivatilat Oyj

Pörssitiedote 21.2.2019 kello 08:01 EET

Suomen Hoivatilat Oyj: Nimitystoimikunnan esitykset yhtiökokoukselle

Suomen Hoivatilat Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta esittää 26.3.2019 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle seuraavat ehdotukset:

Hallituksen jäsenten palkkioista päättäminen:

Jäsenen kuukausipalkkio on 1.875 euroa/kk. Puheenjohtajan kuukausipalkkio on 4.167 euroa/kk. Lisäksi jäsenen kokouspalkkio on 600 euroa/kokous. Puheenjohtajan kokouspalkkio on 1.200 euroa/kokous. Jos jäsenen tai puheenjohtajan käyttämä matka-aika kokoukseen osallistumiseksi ylittää 3 tuntia, maksetaan kokouspalkkio 1,5 kertaisena.

Valiokunnan jäsenelle maksetaan kokouspalkkiota 400 euroa/kokous ja valiokunnan puheenjohtajalle 600 euroa/kokous.

Hallituksen ja valiokuntien jäsenille korvataan matkakulut verohallinnon ohjeistuksen mukaan.

Jäsenten lukumäärä

Hallituksen jäsenten lukumääräksi esitetään kuutta (6) jäsentä.

Hallituksen jäsenet

Hallitukseen esitetään Satu Ahlman, Pertti Huuskonen, Kari Nenonen, Reijo Tauriainen, Paul Hartwall (uusi) ja Nathalie Clément (uusi).

Puheenjohtajaksi esitetään valittavaksi Pertti Huuskonen.

Tietoa hallitukseen esitettävistä uusista jäsenistä

Nathalie Clément (VTM, s.1968) toimii Konecranesin yritysvastuujohtajana. Hänellä on pitkä kokemus yritysvastuukentältä ja hän on aikaisemmin toiminut mm. KPMG:lla vastuullisen sijoittamisen ja kestävän liiketoiminnan konsulttina sekä osakkaana Natural Interestissä. Clément on myös toiminut Samfundet Folkhälsanissa päivähoitosektorin johto- ja kehittämistehtävissä.

Paul Hartwall (KTM, s.1981), on työskennellyt toimitusjohtajana Kusinkapital Ab:ssa vuodesta 2008. Hän toimii myös 2Care Capital Ab:n hallituksen puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä Hartwall Capital Oy Ab:ssa sekä Ultivista Oy:ssä. Hän on aiemmin työskennellyt myös Sponda Oyj:n hallituksen jäsenenä.

Nimitystoimikunnan kokoonpano (kolmen suurimman osakkeenomistajan nimeämät edustajat):

·  Stefan Björkman, toimitusjohtaja, Föreningen Konstsamfundet r.f.. Björkman toimii 2 Care Capital Ab:n edustajana Hoivatilojen nimitystoimikunnassa.

·  Timo Leskinen, OP-rahastoja hallinnoivan OP Rahastoyhtiö Oy:n arvopaperisijoituksista vastaavan osaston johtaja OP varallisuudenhoidossa.

·  Johannes Wingborg, Corporate Governance Manager, Länsförsäkringar Fondförvaltning AB

Oulussa 21.2.2019

Suomen Hoivatilat Oyj
Jussi Karjula

Lisätietoja:
Pertti Huuskonen, Suomen Hoivatilat Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, nimitystoimikunnan asiantuntijajäsen, p. +358 40 068 0816

Hoivatilat lyhyesti:

Suomen Hoivatilat Oyj on erikoistunut päivä- ja hoivakotikiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Hoivatilat on perustettu vuonna 2008 ja yhtiö on tehnyt yhteistyötä jo noin 60 suomalaisen kunnan kanssa ja käynnistänyt noin 180 kiinteistöhanketta eri puolille Suomea.