MARIMEKKO OYJ:N HENKILÖSTÖANNIN EHDOT

Marimekko Oyj, Pörssitiedote 27.2.2019 klo 8.15

MARIMEKKO OYJ:N HENKILÖSTÖANNIN EHDOT

Marimekko Oyj tiedotti 1.11.2018 järjestävänsä keväällä 2019 osakeannin henkilöstölle ja yhtiöön freelancesuhteessa oleville suunnittelijoille.

Hallitus on päättänyt henkilöstöannin tarkemmista ehdoista. Henkilöstöannissa tarjotaan yhteensä enintään 150 000 yhtiön uutta osaketta osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen henkilöstön ja freelancesuunnittelijoiden merkittäväksi Suomessa. Osakkeen merkintähinnat perustuvat yhtiön osakkeen vaihdolla painotettuun keskikurssiin Nasdaq Helsinki Oy:ssä ajanjaksolla 1.1.–31.1.2019 ja siitä laskettavaan kahteen erisuuruiseen alennukseen. Osakkeen keskikurssi oli edellä mainittuna ajanjaksona 22,89 euroa. Osakkeen merkintähinta on siten ensimmäiselle viidellekymmenelle osakkeelle 11,45 euroa osakkeelta ja viidenkymmenen ensimmäisen osakkeen jälkeen merkittäville osakkeille 20,60 euroa osakkeelta. Merkintäaika on 11.3.–22.3.2019. Merkityt osakkeet on maksettava merkinnän yhteydessä. Alhaisemmalla merkintähinnalla merkittyihin osakkeisiin liittyy runsaan yhden vuoden pituinen luovutusrajoitus. Merkintähinta kirjataan yhtiön sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Henkilöstöannin ehdot ovat kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Henkilöstöannin lopullisesta tuloksesta tiedotetaan arviolta viikolla 15.

Päätös osakeannista perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 12.4.2018 antamaan valtuutukseen.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko, puh. 09 758 71

MARIMEKKO OYJ

Piia Kumpulainen
piia.kumpulainen@marimekko.com

JAKELU:

LIITE: Henkilöstöannin ehdot

Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2017 tuotteiden brändimyynti oli 193 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 102 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.c
om

Liite