Aktietilbagekøb i P/F BankNordik: Transaktioner i uge 9, 2019

Selskabsmeddelelse

Selskabsmeddelelse nr. 12/2019

Aktietilbagekøb i P/F BankNordik: Transaktioner i uge 9, 2019

Den 6. august 2018 offentliggjorde P/F BankNordik et aktietilbagekøbsprogram. Aktietilbagekøbsprogrammet er struktureret efter bestemmlserne i Europaparlamentets og Rådets forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 og EU Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016 (Safe-Harbour reglerne), som værner børsnoterede selskaber og deres bestyrelse og direktion imod overtrædelse af forbuddene mod markedsmisbrug i forbindelse med aktietilbagekøb.

Aktietilbagekøbet gennemføres i perioden fra og med den 6. august 2018 til og med den 30. marts 2019. I denne periode vil BankNordik købe egne aktier for op til en maksimal værdi af 15,0 mio. kr., dog maksimakt op til 10 % af den til enhver tid udestående aktiekapital.

Siden offentliggørelsesdagen den 6. august 2018 er følgende transaktioner foretaget under tilbagekøbsprogrammet:

Antal AktierGennemsnitslig købsprisVærdi af programmet i DKK
I alt, seneste meddelelse128.366111,0014.248.059
22. februar 2019400110,0044.000
25. februar 2019500111,0055.500
26. februar 2019500111,0055.500
27. februar 2019500110,0055.000
28. februar 2019500111,5055.750
Total under aktietilbagekøbs-programmet130.766110,9914.513.809

Efter ovennævnte transaktioner ejer BankNordik 468.775 egne aktier, eksklusive investering på vegne af kunder og handelsbeholdningen, svarende til 4,69 % af selskabets aktiekapital.

I overensstemmelse med EU Kommissionens delegerede forordning nr. 2016/1052 af 8 marts 2016 præsenteres transaktionerne relateret til aktietilbagekøbsprogrammet i detaljeret form nedenfor:

65BNORDIK-CSE.CO110.0020190222 11:31:42.453028XCSE
282BNORDIK-CSE.CO110.0020190222 11:48:17.430424XCSE
25BNORDIK-CSE.CO110.0020190222 11:48:17.479041XCSE
28BNORDIK-CSE.CO110.0020190222 12:04:03.858238XCSE

472BNORDIK-CSE.CO111.0020190225 15:31:46.766618XCSE
28BNORDIK-CSE.CO111.0020190225 15:31:46.766618XCSE

452BNORDIK-CSE.CO111.0020190226 10:39:50.501790XCSE
48BNORDIK-CSE.CO111.0020190226 10:39:50.501790XCSE

FilledFilledFilledFilledFilled
500BNORDIK-CSE.CO110.0020190227 10:11:48.767818XCSE

FilledFilledFilledFilledFilled
394BNORDIK-CSE.CO111.5020190228 12:12:12.359735XCSE
106BNORDIK-CSE.CO111.5020190228 12:12:12.359735XCSE

Yderligere oplysninger:
Árni Ellefsen, Adm. direktør, tel. (+298) 230 348

BankNordik har bankaktiviteter i Danmark og Grønland og på Færøerne og forsikringsaktiviteter på Færøerne. Koncernen, som blev grundlagt for over 100 år siden på Færøerne, har samlede aktiver på 16,7 mia. kr. og 390  medarbejdere. Banken er under tilsyn af Finanstilsynet og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen.