Conferize A/S indkalder til ordinær generalforsamling 2019

Selskabsmeddelelse Nr. 7/2019
København, 4. marts 2019

Conferize A/S indkalder til ordinær generalforsamling 2019

Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling 2019 i Conferize A/S tirsdag d. 19. marts 2019 kl. 16.00. Generalforsamlingen afholdes på Sølvgade 38F, st., 1307 København K.

Dagsordenen og de fuldstændige forslag, samt baggrundsmateriale er vedhæftet denne meddelelse – og kan i øvrigt findes på invest.conferize.com.

I prospektet fra børsnoteringen juni 2017 opstillede selskabet tre overordnede planer:

1. Den næste generation af selskabets Event Management Software (EMS) skulle lanceres. Denne nye platform blev lanceret d. 30. november 2018.
  2. Markedsføringskanalerne til at nå eventarrangørerne skulle etableres og valideres. Siden noteringen i juni 2017 er der i dette kernesegment realiseret en vækst på 427%.
  3. Der skal gennemføres en kapitaludvidelse med henblik på at finansiere driften frem til etableringen af et positivt cashflow.

Nu hvor de forretningsmæssige mål er realiseret, er tiden kommet til at gennemføre den nødvendige kapitaludvidelse, der skal understøtte, at Conferize går fra at være en udviklingsvirksomhed til en kommerciel driftsvirksomhed med fokus på indtjening.

På generalforsamlingen fremlægger bestyrelsen i Conferize derfor forslag om at godkende investeringsaftalen med den internationale kapitalfond Global Emerging Markets (GEM) om tegning af aktier for op til DKK 75 mio., jf. selskabsmeddelelse nr. 5 / 2019.

Med henblik på at styrke selskabets finansiering yderligere, samt selskabets forankring i Danmark, fremlægger bestyrelsen endvidere forslag om at bemyndige bestyrelsen til en kapitaludvidelse, hvor eksisterende og nye aktionærer vil blive givet mulighed for at tegne aktier med 8 pct. rabat, svarende til GEMs vilkår.

Om Conferize
Conferize er en digital platform for arrangører og deltagere af events. Alt for mange events og konferencer er i dag planlagt og realiseret efter en skabelon fra dengang verden stadig var analog. Det betyder, at deltagerne får for lidt udbytte i forhold til networking, vidensdeling og deltagelse. Arrangørerne slås desuden med gammeldags og ufuldstændige produkter, der resulterer i en dårlig oplevelse for deltagerne.

Dette problem løser Conferize ved at tilbyde en samlet løsning, der gør det nemt for arrangøren og skaber større værdig for deltagerne – før, under og efter eventet. Samtidig forbinder Conferize brugere og indhold fra events i et globalt netværk, der skaber overblik i en ellers fragmenteret eventindustri. Conferize er anvendt af tusindvis af events i over 140 lande og har siden 2014 været officiel partner til TEDx.

Cvr. nr. 34472742 | invest.conferize.com

Certified Adviser
Selskabets Certified Adviser er Baker Tilly Corporate Finance P/S (CVR-nr. 40073310), Gert Mortensen, Poul Bundgaards Vej 1, 1., DK-2500 Valby, tlf. +45 30 73 06 67, gmm@bakertilly.dk.

Investorkontakt
Søren Dalsgaard Hansen, CFO i Conferize A/S, +45 31 21 17 26, ir@conferize.com

Selskabsmeddelelse 2019 07 - Conferize indkalder til generalforsamling 2019 Conferize AS - Indkaldelse AGM 2019 Conferize - Baggrund Generalforsamling 2019