Ellen presenterar samarbete med entreprenören Isabella Löwengrip

Under 2018 fortsatte Ellen sitt förändringsarbete och i slutet av året lanserade bolaget det digitala projektet. Nästa steg är att presentera Ellens största satsning gällande sociala medier. Ellen har valt att under 2019 samarbeta med svenska entreprenören och influencern Isabella Löwengrip.

Under sommaren 2018 investerade Ellen i ett genomgripande digitalt projekt för att bl.a. lansera en uppdaterad version av hemsidan www.ellen.se samt uppdatering av bolagets sociala medier. Den nya moderna hemsidan har bättre produktexponering och är sökordsoptimerad för att förbättra digitala kampanjer. För att öka försäljningen under 2019 har det spenderats tid på att få till rätt samarbete som kan lyfta Ellens probiotiska intimvårdsprodukter, som består av Ellens probiotiska tamponger och Ellens probiotiska intimkräm för utvärtes bruk. Ellen valde att samarbeta med den framgångsrika entreprenören och influencern Isabella Löwengrip. Detta för att få optimal synlighet och ökad produkt- och varumärkeskännedom och försäljning hos Ellens utvalda återförsäljare.

Isabella Löwengrip är en svensk framgångsrik entreprenör, författare, föreläsare och bloggare. Hon har byggt upp det som idag är nordens största plattform men 1,5 miljoner följare världen över. Isabellas blogg kan idag läsas på fyra språk, svenska, engelska, tyska och arabiska. Isabella är inte bara en förebild inom den digitala eran. Hon är en framgångsrik entreprenör och driver bland annat Sveriges snabbast växande skönhetsföretag. Idag har hon 50 anställda och en total omsättning på 100 miljoner kronor inom de olika bolag hon är verksam i. Mars 2018 utsågs Veckans Affärer Isabella till Näringslivets mäktigaste kvinna 2018.

” Eftersom jag själv äger rättigheterna till mina sociala medie-kanaler har jag alltid, tillsammans med mitt team, fokus på att hitta relevanta samarbetspartners där vi tillsammans kan lyfta varumärken på ett inspirerande och informativt sätt. Det viktigaste för mig är att hitta varumärken som är en perfekt match med min målgrupp och där min följare får någonting tillbaka. På ett eller annat sätt. Jag ser fram emot samarbetet med Ellen och att lyfta fram dem och deras produkter till min läsare ” säger Isabella Löwengrip, grundare av Lövengrip Invest AB.

”Ett samarbete med Isabella Löwengrip har funnits länge på Ellens önskelista. Eftersom Isabella är en förespråkare av probiotika känns det fantastiskt att få våra probiotiska intimvårdsprodukter kommer i fokus. Isabella är en fantastisk entreprenör där hennes engagemang under många år har påverkat och inspirerat kvinnor i alla åldrar. Därför blir det här samarbetet extra viktigt då vi tillsammans skapar nya och spännande möjligheter för vår målgrupp”, säger Jenny Fingal, VD i Ellen AB.

För ytterligare information:
Jenny Fingal, VD på telefon 08-412 10 00 eller via epost jf@ellen.se

Om Ellen

Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bland annat patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel ® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Båda produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en aqua block tampong, en intim foam, intim deo och en after shave & wax gel. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på Nasdaq First North (Ticker: ELN). Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser, kontaktuppgifter: telefon 08-463 83 00, eller via e-post certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information om bolaget: www.ellen.se

2019-03-07_Ellen_Lowengrip_samarbete