Resultat af generalforsamling i Jutlander Bank A/S

Den 13. marts 2019 afholdtes ordinær generalforsamling i Jutlander Bank A/S i Hobro Idrætscenter, 9500 Hobro.

Bestyrelsens beretning og årsrapporten for 2018 samt forslag til fordeling af overskud blev godkendt. Det blev således vedtaget at udbetale udbytte på 4,00 kr. pr. aktie.

Lønpolitikken for Jutlander Bank A/S samt bestyrelseshonoraret for 2019 blev godkendt.

På dagsordenen var endvidere valg af 21 medlemmer til repræsentantskabet. Da antallet af kandidater svarede til det antal, der skulle vælges, blev alle de opstillede kandidater valgt.

Generalforsamlingen genvalgte PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som revisor for Jutlander Bank A/S.

Generalforsamlingen bemyndigede i overensstemmelse med selskabslovens § 198 bestyrelsen til - indtil næste ordinære generalforsamling - mod vederlag at lade banken erhverve egne aktier til eje eller pant op til og med 10 pct. af bankens aktiekapital. Vederlaget må ikke afvige fra den på erhvervelsestidspunktet noterede børskurs med mere end 10 pct.

De af bestyrelsen foreslåede ændringer til bankens vedtægter vedrørende etablering af en ny valgkreds og udvidelse af repræsentantskabet blev vedtaget.

To forslag stillet af en aktionær i banken blev ikke vedtaget.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til undertegnede på telefon 9657 5800.

Jutlander Bank A/S

Per Sønderup