Dovre Group ostaa Tech4Hiren

Dovre Group Oyj                         Pörssitiedote                              27.3.2019 klo 8.30

Dovre Group ostaa Tech4Hiren

Dovre Group on solminut ehdollisen sopimuksen ostaa norjalainen henkilöstönvuokraus- ja konsultointiyhtiö Tech4Hire AS, joka on erikoistunut toimittamaan konsultteja korkeatasoista insinööritaitoa vaativiin projekteihin erityisesti öljy- ja kaasuteollisuuteen. Yritysosto vahvistaa Dovre Groupin asemaa tässä segmentissä Norjassa. Järjestelyn toteutumisen ehtona on tavanomaiset yrityskaupan ehdot ja järjestely arvioidaan saatavan päätökseen vuoden 2019 toisen neljänneksen aikana.

“Yritysosto on tärkeä askel kasvustrategiamme toteuttamisessa”, kertoo Dovre Groupin hallituksen puheenjohtaja Svein Stavelin. “Tech4Hire vahvistaa huomattavasti markkinaosuuttamme Norjassa ja antaa meille lisävoimaa parantaa kannattavuutta olemassa olevalla markkinallamme.”

Dovre Groupin norjalainen tytäryhtiö Dovre Group Projects AS ostaa 26.3.2019 allekirjoitetun ehdollisen sopimuksen mukaan kaikki Tech4Hire AS:n osakkeet. Tech4Hire toimii Norjassa, jossa sillä on toimistot Oslossa ja Stavangerissa. Tech4Hire yhdistetään Dovre Groupin Projektihenkilöstö-liiketoimintaryhmään.

Vuonna 2018 Tech4Hiren liikevaihto oli 73,5 miljoonaa Norjan kruunua (noin 7,6 miljoonaa euroa) ja sen käyttökate (EBITDA) oli 3,7 miljoonaa Norjan kruunua (noin 0,4 miljoonaa euroa). Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto oli 61,6 miljoonaa Norjan kruunua (noin 6,3 miljoonaa euroa) ja sen käyttökate oli 2,2 miljoonaa Norjan kruunua (noin 0,2 miljoonaa euroa). Tech4Hiren tulostaso on ollut hyvä myös viime vuosien taantumassa, ja vuoden 2018 lopussa yhtiön omavaraisuusaste oli 26,4 % (28,8 % vuoden 2017 lopussa). Vuonna 2019 Tech4Hire odottaa sekä liikevaihdon että käyttökatteen kasvavan voimakkaasti vuodesta 2018. Tech4Hiren luvut vuodelta 2018 ovat tilintarkastamattomat. Yhtiö työllistää yli 90 henkeä, ja myyjät ovat sitoutuneet työskentelemään Dovre Groupissa.

Tech4Hire AS:n velaton ja kassaton kauppahinta järjestelyssä on 20 miljoonaa Norjan kruunua (noin 2,1 miljoonaa euroa), josta Dovre Group Projects AS maksaa 16 miljoonaa Norjan kruunua (noin 1,7 miljoonaa euroa) käteisellä, ja 4 miljoonaa Norjan kruunua (noin 0,4 miljoonaa euroa) maksetaan Dovre Group Oyj:n osakkeina. Lisäksi myyjillä on mahdollisuus saada arviolta 0–10 miljoonaa Norjan kruunua (0–1 miljoonaa euroa) lisäkauppahintaa, mikäli sovitut taloudelliset tavoitteet toteutuvat vuoden 2019 loppuun mennessä.

Vuonna 2018 yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto (pro forma) olisi ollut noin 73 miljoonaa euroa, ja yhteenlaskettu käyttökate (EBITDA) olisi ollut noin 1,4 miljoonaa euroa.

“Tech4Hiren ja Dovre Groupin strategiat sopivat yhteen täydellisesti. Yhdessä voimme tarjota nykyisille asiakkaillemme ja konsulteillemme vahvemman tuotteen ja nopeuttaa kannattavaa kasvuamme Norjassa”, toteaa Tech4Hiren toimitusjohtaja Trine Klungland.

“Tämä yritysjärjestely on erinomainen uutinen asiakkaillemme, henkilöstöllemme, konsulteillemme ja osakkeenomistajillemme”, kertoo Dovre Groupin toimitusjohtaja Arve Jensen. “Järjestelyn jälkeen tarjoomamme tekniikan ja insinöörintaidon aloilla Norjassa on entistä vahvempi ja asiakaskuntamme kasvaa. Saamme lisää kapasiteettia myönteisessä vireessä olevalle markkinalle, ja uskomme myös tästä syntyvän hyviä synergioita. Yhdistymisen jälkeen voimme tarjota konsulteillemme ja henkilöstöllemme myös aiempaa kiinnostavampia uramahdollisuuksia.”

Dovre Groupin neuvonantajana järjestelyssä toimi Incepto AS.

Dovre Group päivittää näkymänsä vuodelle 2019 mikäli yritysosto saadaan päätökseen suunnitellusti.

DOVRE GROUP OYJ

Lisätietoja:

Arve Jensen, toimitusjohtaja
Dovre Group Oyj
puh. +47 90 60 78 11
arve.jensen@dovregroup.com

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palvelutoimittaja. Dovre Group -konsernin liiketoimintaryhmät ovat Projektihenkilöstö ja Konsultointi. Konsernilla on toimipisteet Kanadassa, Norjassa, Singaporessa, Suomessa, ja Yhdysvalloissa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii noin 500 henkilöä. Dovre Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä (tunnus: DOV1V). Yhtiön kotisivu: www.dovregroup.com

Tech4Hire on norjalainen yhtiö, joka toimittaa konsultteja tekniikan alalle, IT-alalle ja projektinhallintaan. Vuonna 2000 perustettu yhtiö työllistää nyt yli 80 henkeä. Yhtiön kotisivu: www.tech4hire.no

JAKELU:
www.dovregroup.com